18 januari 2015

Kudde bland annat..

Jaha, då var det söndag igen..
Idag var vi ute och körde 16.17 och då var det minsann fortfarande ljust ute :) *Lycka* Det går på rätt håll verkligen. Väldigt upplyftande måste jag säga!

Vi satt i bilen för vi var på väg till IKEA. Ärligt talat åkte vi dit för att köpa en ny matta, men vi kom hem utan matta.. vi kunde inte bestämma oss. Det blev istället nya tallriksunderlägg, servetter, doftljus, 2 styck sängbord (hurra!) och en ny kudde till mig (har ont i nacken varje morgon och huvudvärken som kommer som ett brev på posten är inte rolig att bråka med) som jag hoppas blir bra.

Men, för att vi (jag, Staffan & Wille) skulle orka se oss omkring ordentligt och för att vi var vääldigt hungriga så började vi så klart med att äta. Sedan provade vi i princip alla soffor som kom i vår väg (var lite kärvt där på soffavdelningen, det var många soffor att prova) och konstaterade att Ektorp fortfarande vinner "skönastesoffanpriset".

Många snygga mattor och faktiskt äntligen ett soffbord vi vill ha. Fast vi köpte det inte. Det hade inte fått plats i vår minibil... Ett runt vitt bord med förvaring under. Vår soffa är så fyrkantig att ett runt bord kommer att mjuka upp det. Men, det får bli en annan dag.

Vår TV-box, eller om felet sitter på vår parabol vet jag inte, men i morse kunde vi inte längre se TV i vardagsrummet med Viasat och HD-boxen. Absolut ingen signalstyrka hur vi än gjorde. Tre samtal till Viasat senare, så insåg vi att en tekniker måste komma ut. Billigt ju.. Men, jag får frispel när saker inte fungerar - saker som bara "ska" fungera - alltid!

Så nu sitter vi här på ovanvåningen och myser  i våra - just det - Ektorp soffor och tittar på James Bond....ja det finns ju inget annat....(det måste vara tunt med filmer om man alltid visar James Bond.. Gör man inga nya filmer längre?)

Tack för hjälpen i helgen mamma! Nu är Willes leksaker prydligt nerpackade i flyttkartonger och staplade på höjden..i vägen...men dessa flyttas snart ut i förrådet.

IKEA Tabletter och matplatstextilier
Nya tabletter :)
HEMNES Avlastningsbord IKEA Lådan som är lätt att öppna och stänga har utdragsstopp.
Nya sängbord, vitlaserade.
BANDBLAD Memoryskumkudde IKEA
Memoryskum-kudde. Som förhoppningsvis passar min nacke.



Kram och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...