11 januari 2015

Det dröjer ett år

Kök med vedspis och öppen spis
Ett vackert kök om ni frågar mig :)!
 
Ja, nu dröjer det ett år tills tomtar och troll och adventsljus kommer fram igen. Idag åkte dom sista ljusen ner i lådorna och ut på kattvinden. Det är ett gräsligt släpande genom en liten liten dörr för att få ut allt - jag svor många gånger :(. Men, nu är det på vilande plats igen. Tack för denna gång!

Nu är två av fyra dörrar på ovanvåningen helt klara :). Typiskt nog tog färgen slut, så det fattas en strykning på dom två andra. Men, det får vi ju fixa när vi har tid och lust. I morgon kväll tänker jag sätta upp Willes vinylgubbar på väggen - han längtar så. Hans "The Fooo" posters är på plats i alla fall, det fixade vi igår.

Vi skrattade lite förnumstigt när vi satte upp handtagen. För brickan till låskolven (eller vad det nu heter) passar inte... Bara om vi sätter den uppochner..så det fick vi ju göra. Dörrarna är ju från tidigt 70-tal och hade kanske behövts bytas ut egentligen. Så klart så såg ju Maja det :) direkt fick vi höra att vi "gjort fel". Jo, vi vet - och vi vet att vi kommer att få höra det fler gånger hahahaha.
 
Men, tänk så mycket billigare det blev att sätta den uppochner ;) Snyggt är det också!

Sent söndag kväll är det, snart måndag till och med.
Jag ska blåsa ut ljusen och ta mig upp till vårt fina sovrum och lägga huvudet på kudden.

En ny orörd vecka är framför oss - gör det bästa av den!

Kram Eva
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...