22 december 2014

Vintersolståndet :)

Vintersolståndet
 
Idag är det Vintersolståndet :)

Vintersolståndet kallas den tidpunkt då solen står som lägst på norra halvklotet. I år inträffade detta i natt 22 december kl 00.03. Idag är det den kortaste dagen under året och natten som gått, den längsta natten.

Med andra ord; Nu vänder det!
Det blir bara ljusare och ljusare!
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~
2 dagar kvar till jul, och jag jobbar & Staffan jobbar. Maja är med kompis Matilda och Wille är hos farmor. För vår del är det alltså en helt vanlig måndag. På lunchen ska jag träna (vilket jag brukar) och ikväll ska vi ge oss på den andra satsen Maraboufudge. Gott & Sött!

Vi firade jul med mamma i lördags.LOVE
En härlig dag och kväll.Vi hade vårt årliga "julabad" då vi inte har något badkar... Vi hade köpt väldoftande badskum och oljor och njöt alla av ett varmt och härligt bad. Maja tonade dessutom håret brunt *tummen upp*. Efter allas bad, så åt vi lax och spenat. Vi äter alltid lax och spenat, för ingen lagar den spenaten som min mamma.  Det är så ooootroligt gott!
Varma, mätta och goa, så hade vi julklappsutdelning och avslutade kvällen med att krypa upp i soffan, äta godis och så tittade vi på Forrest Gump.
 
Tack finaste mamma för en härlig lördag & hoppas du får en härlig vecka!
LOVE
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vi jobbar vidare, och så hörs vi senare!
Kram Eva
 

1 kommentar:

  1. Låter som härliga dagar!! Själv måste jag ut och panikhandla de sista julklapparna!
    Licensieringen funkar så att en licensierare från F&S Riks tittar på mitt pass, sen går vi igenom det tillsammans. Hon tittar på : LEDA: pedagogik och metoder som förmedlar träningsformens karaktär och profil.
    TRÄNING: innehåll och upplägg som stämmer med träningsformens ramar och profil.
    TRÄNINGSUPPLEVELSE: inramning, stämning/atmosfär,tydlig upplevelse av syfte, tydlig upplevelse av karaktär.
    Och till sist en sammanfattning!
    Så klart ska du bli ledare! Det är hur kul som helst!!! GOD JUL på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...