14 december 2014

3:e advent

Home ❤️
 
 
Det är en solig söndag och tredje advent.
Idag ska vi på julmarknad!

Vi kör till grannbyn och området Jakri. Där har dom i många år haft riktig traditionell julmarknad. I mitt tycke den marknad som verkligen gör att man får julkänsla. Ska bli kul!

Igår, lördag, hade jag en pyssel- och pynt dag. Jag julpyntade huset.
 
 
Mellan pyntandet hann jag och Wille ta en promenad bort till skolan som nu är helt färdigbyggd och som Wille ska börja på (ja hela skolan flyttar tillbaka) den 8 januari. Den är jättefin. Tänk vilken lyx att få gå på en helt nybyggd skola med 2000-talets design och tänk!
 
Vi hann hämta hem Maja som varit på tjejmiddag i Malmö och sovit över, vi var inom Ljunggrens och lämnade almanackor och så värmde jag lite glögg och gick och smålullade bland tomtar och troll :). Jag har dragit ner ganska mycket på pyntet. Däremot har vi lagt till ljusslingor inomhus som gör det väldigt mysigt, ombonat och juligt. Så klart har jag många tomtar framme också :) och julbockar och lucior. Hur mysigt som helst!
 
Igår kväll festade vi till dig och körde in till Mando Steakhouse i Malmö (vår favoritrestaurang) och käkade härligt god middag - skön avslutning på lördagen.


Nattskjorta - 100% Bomull  Pyjamasbyxa - 100% Bomull
 
Här ovan ser ni min julklapp till mig själv :)
en flanellpyjamas. - visst är den fin?! Jag kan lova att den är skön att ha på sig, varm och go.

Nä...Staffan är och handlar frallor, så jag ska förbereda den goa adventsfrullen!
Ha det bra!
Kram Eva


1 kommentar:

  1. Du bjuder alltid på så mycket fint och härliga tänkvärda ord. God jul till dig och din familj. Krameli kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...