7 november 2014

Rehab ~ Bra besök!

Gick lite tidigare igår.

Hämtade upp familjen och körde till grannkommunen för att ta den tredje och sista sprutan i familjen Twinrix. Så nu är det av klarat :)

Wille, som tog en spruta i skolan för inte så länge sedan och tyckte det gjorde skitont, blev lite ledsen i ögat och hade svårt att slappna av. Lilleman... Till slut gick det ganska så bra i alla fall och han blev nog lite snopen över att det knappt kändes något :)

När alla var sprutade, körde vi några kvarter och tog oss upp på Rehab Syd så att jag skulle få komma till min sjukgymnast. Ja min och min. Hela släkten går väl snart till honom för att han är så himmelskt duktig och bra. Jag har gått där läänge..minst 13 år (så mycket problem har jag...hahaha).

Förklarade mina problem med höfterna.
Han vred och vände på mig.

Konstaterade att jag har en begynnande artros i höftlederna. Båda sidor.
Jaha.. Det var ju upplyftande..

Han behandlade mig genom att göra kontraktioner på båda benen. Visade mig övningar jag ska göra, visade mig hur jag ska stretcha - visade hur jag INTE fick sitta och hur jag INTE fick träna och stretcha.

Kära ni.
Idag kan jag resa mig från stolen utan att det gör ont!!

Jag tror minsann att han prickade rätt.
Nu ska jag göra som mister sjukgymnast sagt och fortsätta gå på lite behandlingar hos honom tills jag tycker det är bra.

Men, vilken lättnad!

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...