27 oktober 2014

Orup i mitt hjärta..LÅNGT inlägg...förlåt...

Vilken fantastisk helg!
Vilken underbar Stockholmshelg!
 
Resan började i fredags förmiddags.
Snälltåget mot huvudstaden med Staffan
hjärta
Med oss hade vi Staffangjorda och supergoda baguetter, vin, öl, böcker, tidningar och varandra. 5 timmar på ett härligt tåg med breda säten och gott om plats för fötter mm.
 
Total avkoppling!

På perrongen stod Tove & Peter (svägerska & man) som tagit flyget upp, och mötte oss. Tackolov säger jag bara....jag har inte varit på Centralen i Stockholm innan...jag hade nog satt mig i ett hörn "grabbarna-med-vita-tröjor" hade fått komma ;). Den totala avkopplingskänslan ersattes av TOKSTRESS!
 
Men, som van "reseledare" vallade Tove oss som får genom skocken - tunnelbanan hit och tvärbanan dit.
Tillslut gick vi av (helt förundrade över alla intryck) och parkerade oss på ParkInn i Hammarby Sjöstad (efter att vi hamstrat "bubbel" av skåning på Systemet).
 
  
Elfte våningen here we come!
Jättefint!

Installation och knack på dörren och vi var kompletta - för då kom Sandra och Andy (svägerska nummer 2 och man).
 
Bubbel, bubbel, bubbel, bubbel.
 

 
Promenad ner till Restaurang Göteborg där vi mötte upp svärmor Sonja (också på plats i Sthlm) och Staffan-Tove-Sandras morbror Sören.
 
Fantastisk måltid på fantastisk restaurang.
 
 
 
Upp om till Sören och ett glas vin, innan vi begav oss hem till hotellrummet - smått runda under fötterna.


LÖRDAG:

 
Åh....denna ljuvliga dag!!!
Med en aningens huvudvärk åt vi hotellfrukost (need I say more?) och ombytta och klara möttes vi ännu en gång upp i T&P´s rum för mer bubbel.
 
Jo, men självklart bubbel!
In mot stan och en liten promenad på Sergels Torg, NK, Gallerian och slutligen var vi där. Målet för vår resa: Hamburger Börs.
 
Det var dags att se ORUP :) och Viva La Pop!
En stund tidiga, så vi hann med en charkbricka (utan chark men extra ost...hahaha) drinkar och vin.
 
Sedan var det dags. 6 meter i från honom njöt vi av hans krogshow. Dansade, sjöng och hade fantastiskt roligt! Så bra han är!
 
 

Smått omtumlade, euforiska, ledsna (för att det var slut) och upprymda fortsatte vi att "göra Stockholm"
Igen tunnelbana hit och dit och tvärbana och promenader mm. Tack Tove!

Vi käkade himla god pizza på Hornhusets plan 3 -  Enzo´s
Drack en varm och god Irish Coffee på Plan 1 av Hornhuset nämligen Torget.
Tog en Hallondrink på Hotellet.
Promenerade förbi Riche och råglodde in ;)
Tog ett glas vin på Strandvägen 1.
 
 
Sandra Croons foto.Sedan gick luften ur oss....... Vi hade varit igång i 12 timmar och ville bara hem. Gärna med en godispåse från Hemmakväll i sängen och kolla TV...

Resan hem till hotellet var det roligaste på länge.

Men herreguuuud som vi har skrattat.
Totala utbrott på tunnelbanan så att föräldrar med barn bytte vagn och folk stirrade.
Jag skrattade emellanåt så mycket att jag hade andnöd och bara gapade och kunde inte stänga munnen. Så saliven fick rinna fritt ner på golvet... Är det klokt??

Jag tror vi förlängde våra liv med minst 5 år denna dag och kväll.


Oj, höll på att glömma...
Vi gick inom Max och tryckte i oss hamburgare också...
Tyvärr hade Hemmakväll stängt (eller kanske tur, för magen stod i alla väderstreck redan..)
 
 

Söndag:

Hotellfrukost, kaffe på Starbucks och 5 timmars underbar avkoppling på snälltåget hem!
 
 
Vill passa på att tacka mamma för hjälpen med att passa barnen -
utan dig hade vi aldrig kunnat åka!
hjärtahjärta
 
  Jag tackar även Orup för att du är en sådan fantastisk artist, låtskrivare och textförfattare!
hjärtahjärta
 
Stort tack till er alla som var med och som vi träffade för fantastisk helg!
hjärtahjärta
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...