13 oktober 2014

Örat..

 
Hepp, jag och mamma påbörjade fixet med min stenläggning runt vårt äppleträd.
Nu ska jag köpa mer makadam och sedan vit, matt och stor dekorsten.
Stort JÄTTETACK mamma för  all hjälp!
 
Så var det måndag.
En helt ny, orörd vecka hade vi framför oss imorse när vi vaknade.
Eller i förmiddags när jag vaknade.. Missförstå mig rätt ;) jag var på jobbet i tid, men med mörka mornar vaknar jag inte förrän jag fått x antal koppar kaffe...

Nu så här på måndagskvällen har vi redan färgat veckan.
Vilken färg har din vecka fått?
Ljus eller mörk?

Min är ljus. Trots att jag gick hem två timmar tidigare pga värk i höger öra. Jag har haft hiskeligt ont i örat hela dagen, men jag bestämde mig för att "bara fixa undan det värsta" - vilket gjorde att jag egentligen nästan jobbade hela dagen. Tja, jag fortsatte jobba när jag kom hem...
Ett besök på apoteket och nu har jag sprayat en gång och innan jag lägger mig sprayar jag en gång till. Det kan ju vara mest skit som är i vägen :).
 
Så min vecka är ändå ljus. Med tanken gör jag den ljus helt enkelt!
Mycket jobb, mycket privatliv och härligt umgänge med vänner och familj.
Precis som jag vill ha det.

Helgens väder har varit fantastisk. Vi fikade utomhus i höstsolen - härligt!
Svärfar Kent var här och hjälpte oss med belysningen på vårt plank.
Vi blev nästan klara - stort JÄTTETACK Kent, för all hjälp! Snart nog blir det ljus i mörkret! 
 
Vissa planer blev grusade i helgen.
 
Vi skulle träffat goda vännerna Mausi & Stefan, men Staffan var så pass kass att det inte gick (dunder förkyld, svag i hela kroppen, huvudvärk mm). Det är varken kul eller snällt mot någon när man mår kasst. Då är det bättre att ta det en annan gång och istället skicka iväg frun (jag) till en restaurang och hämta hem god lördagsmiddag och inta soffläge i princip hela dagen, men framför allt kvällen.

På tal om inget..
Nästa år firar vi 15-årig bröllopsdag.
 
Litet hjärta solidLitet hjärta solid

Att vi skulle fira denna bröllopsdag var redan besämt (vi är ganska dåliga på att fira det i vanliga fall) men tanken var att åka bort över helgen. Men va fasiken, det är ju lika dyrt som den resa vi nu bokat...fast då utan barn. Vi har därför bestämt oss för att fira den utomlands, så att barnen också får följa med :). Över Midsommarafton. Hurra så bra!
Caroline, har du funderat över vad du ska göra för fint med mina ringar?

Nä, dags att spraya örat.
Kram Eva
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...