6 oktober 2014

Mina arma armar..

Åh, vilken härlig helg!
Underbart väder, fått gjort mycket och haft kul och mysigt, för att sammanfatta det hela.


Vi har pyntat lite med pumpor hemma.
Kan tänka mig att handla några till faktiskt..
En gård i närheten av där vi bor odlar och säljer pumpor i alla tänkbara och otänkbara färger, storlekar och former. Lika roligt varje år att åka dit och titta och handla. Som sagt, jag får nog ge mig dit till helgen igen och handla några fler. Har du vägarna förbi min kommun, kör inom!
Vi har även fortsatt med vårt trädgårdsprojekt. Eller våra ska jag kanske säga, vi har några vi ska genomföra - men håller på med ett projekt just nu som först måste bli klart innan vi går på nästa. Det är ofta man känner för att starta upp alla projekt samtidigt, men risken att man inte slutför några är ganska stor då...i alla fall för oss...

Pågående projekt är nu att plattlägga och bygga ett skjul (eller vad man kallar det) där vi både kan förvara ved och ha våra cyklar.


Inte så mycket kvar att lägga :)!

Projektet efter är att sätta lampor på planket. Det är nog det jag längtar efter mest nu när mörkret faller. Projekt nummer tre är att sätta plank längs med cykelbanan också. Där har vi idag en häck och den kommer att vara kvar, men innanför ska det upp ett plank så att vi slipper ha full insyn när löven faller ;). 

Som ni säkert förstår, så önskar vi en mild höst och i alla fall november och december. Känns bättre att ha det klart när våren kommer, än att man då ska ut och jobba. Nä, till våren tänker jag krypa upp intill det nya planket och sola. Säkert har jag kommit på något mer vi kan göra, men det tar vi då.....

Ha en kanonmåndag!
Kram Eva

ps. Anledningen till rubriken är att jag klippte vår häck manuellt igår..jag använde inte vår elektriska häcksax...det känns idag vill jag lova... ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...