23 oktober 2014

Jobb-dag och sedan ledig :)

 
Idag har jag tröstat mig med gott te i ny kopp och tidning! #manmåsteskämmabortsigsjälvnärmanärsjuk
Nyköpt tidning, nyköpt temugg och nyköpt te.
Det unnade jag mig igår :) i skenet av ett ljus (romantiskt..?)
 
Nu har jag bokat tid.
Tid för att behandla mina höfter.
 
Ni som följer mig vet att jag har ont..Ont när jag tränar och ont när jag inte tränar. Nu har jag haft både frivillig och ofrivillig vila från träningen i tre veckor. Visst, det har blivit bättre - men det är fortfarande inte bra. Det gör ont när jag reser mig från sittande. Det gör ont när jag ligger på sidan (gör jag alltid när jag sover). Det gör ont när jag går.

Igår köpte jag Nyponpulver. Jag har ju sedan innan ont ibland i fingrarna - tänk om det är början till artros? Jag har bara ätit det i två dagar och effekten skall tydligen inte komma förrän efter en månad. Så jag återkommer!
Detta känns inte som ett ämne för allmänläkare..utan jag har nu tagit tag i en "gammal" kontakt på Rehab som fixat både rygg och axlar mm när jag var sjukskriven en gång i tiden (jösses, faktiskt själv glömt det) för 13 år sedan.. Tror han kan få rätt på det. Kan han inte det.
Ja då blir det en allmänläkare som får slussa mig vidare.

Idag jobbar jag :)!


När man kommer till jobbet inser man (först då..) att jag inte är helt frisk (jag vet..blir jag aldrig). Jag hade till och med tankarna på att gå och träna på lunchen. Men ack nej.. allt är tungt.. Men jag klarar denna dag - för i morgon är jag ändå ledig!
 
Ha det gott!
Kram Eva
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...