14 oktober 2014

Det pågår en polisjakt...

Jag kan inte fokusera på TV..
Det pågår en polisjakt utanför mitt fönster...

Hela eftermiddagen och kvällen har det stått polisbilar i varje infart till kommunen.
Enligt säker källa (kära kollega som har koll) så spanar dessa efter kända bilar som brukar betyda inbrott och knarklagning.

Ja bara ta dom tänker en annan ju :)!

Sitter och tittar på TV och myser med lilleman.
Hör polissirener.
Tittar ut mot gröningen utanför huset.
Där är bäcksvart, men jag ser ficklampor som söker.
Springer ner och låser dörren....
Vill inte ha bov i trädgården eller i huset.
Polishund skäller som besatt.

Ser poliser söka.
Ser poliser komma ut från buskarna..
Ser en annan polis komma med en man i kopplat grepp. Ser dock inte ansikte.

Puh, den eftersökta är hittad och infångad.

Kollar på polisens hemsida och jo, det står där redan...
Förstår ni om jag längtar efter att vår baksida är upplyst?
Man kan bara kliva rakt in i mörkret och gömma sig om man vill. Å andra sidan hade väl hundarna hittat honom förr eller senare. Eller jag ;)

Tycker om poliser!
Kram Eva

Gullig polis för tecknad film

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...