23 september 2014

Ta skit!!

Idag har jag varit på föreläsning.
Ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass.
 
Vi var på Media Evolution i Malmö och föreläsarna var:
 
Kjell Persson, VD inUse, mycket uppskattad och engagerad föreläsare inom värderingsstyrda företag, attraktiva arbetsplatser, ledarskap mm, och Annika R Malmberg, Framgångsexpert, välkänd inspiratör inom områden som ökad försäljning, starkare samarbeten och inspirerande ledarskap.
 
 Kjell, Inspirationsdag 2014  Inspirationsdag Annika
 
 
Verkligen en annorlunda arbetsdag. Förmiddagen gjorde mig sugen på meditation och jag fick en energikick. Eftermiddagen gav mig insikt och glädje. Fantastiskt möjlighet att få lyssa på två så bra föreläsare.
 
På stående fot köpte jag en bok.
Jag som har problem att läsa en sida... Men, det här, tänkte jag, ska jag verkligen läsa mer om och dra nytta av. Boken jag köpte heter: "Ta skit och gör det till guld".
Är sugen på att djupdyka i den redan nu.
 
TA SKIT! OCH GÖR DET TILL GULD
 
Om jag hinner idag får vi se.
 
Det tredje som gett mig något speciellt idag är Maja och hennes hopplektion. Åh, vad det är roligt att vara delaktig i denna framgång. För varje lektion ser man hur Maja utvecklas. Det värmer hjärtat!
 
När Wille somnat ska jag packa in paket.. En mycket viktig ingrediens i den här veckan.
Den STORA dagen som är på fredag. Då är det 8 år sedan Wille föddes.
Det fjärde som gett mig något idag - är att vår kille är så spänd av förväntan.
Ska bli så kul att sjunga för honom på fredag morgon.
Det värmer också hjärtat!
 
Nu ska jag pussa på Wille och natta honom.
Hrm...han köpte just 2 minuter till.. En hård förhandlare ;)

"Har något inspirerat er idag?"

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Spännande med födelsedagen, när man fyller åtta njuter man ju av dagen!
    Kul att ridlektionerna ger utveckling i ritandet!

    Verkar som du haft det bra helt enkelt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...