13 juli 2014

Stick!

I fredagskväll satt min fina familj och min fina mamma på trädäcket och skulle äta gott grillat och det goda röda vinet var upphällt - jag satte mig ner - satte det ena benet över det andra och....


"AJ som fan!"


Där klämde jag en geting, bi, broms eller humla eller vad det nu var... Jisses vad ont det gjorde..och så var jag lite sen i reaktionen också (två glas rosévin...) så den hann verkligen göra sig av med gift...

Ja, ja det kändes många timmar efteråt men på morgonen tyckte vi det hade lagt sig - själva rodnaden.
Men i morse... eh....det var större än normalt och kliade rejält och var så spänt att jag trodde halva baksidan av låret skulle spricka! Nu hade det gått två dygn, så jag blev rekommenderad att söka läkare. Så det gjorde jag. På stående fot (?) fick jag Betapred (stavning?) och med rek att äta allergitabletter en vecka.

Nu känns det bättre. Runt om bettet är det illrött, nästan självlysande rött och man kan steka ägg på det så varmt är det- men det andra har lagt sig. Det känns som ett ben igen och inte ett och ett halvt...  

Vi ritade runt det för att se så att det inte skulle sprida sig mer. I morgon avgör vi om det blivit värre igen och om jag ska söka vård igen pga. infektion. Det visar sig....
--------------------
Igår hade vi en supertrevlig eftermiddag och kväll hemma hos Caroline och Åke. Avslutades med fotbollsmatch som gick som vi ville och en cykeltur hem i ösregn.. Men, vad gör det när allt annat varit perfekt och när skrattmusklerna verkligen har fått anstränga sig!

Nu, nu kollar vi finalen, och idag håller vi på Tyskland :).

Kram Eva

Foto: Tack så ❤️-ligt Caroline Rickard, Åke David Rickard, Ludde och Johanna Rickard för ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...