10 juli 2014

Härligt!

Ett vackert foto av Elin Dahlstam på min fina Maja
och fina Amaranta.
 
Jag tycker om att vara ledig. Det kan jag konstatera. Älskar semester!! Fast med ledigheten kommer även en massa extraarbete. Framför allt när man har semester hemma. Jag tycker man står i köket mest hela tiden faktiskt - eller så fixar man i alla fall med mat och dryck. Frukost, lunch och middag och däremellan frukt och dricka och kaffe.
Jag säger inte att jag inte tycker om  det - men jag vet att det är en av anledningarna till att jag älskar att åka utomlands även mitt i sommaren... För då får jag verkligen koppla av och vara ledig.

Jag har påbörjat "trimmning" av barnen. Tycker det går bra. Dom  hjälper till mest hela tiden. Men...det är en 7-åring och en tonåring - så man får ha lite tålamod :).

Förstå mig rätt, det är skönt att ha semester hemma också.
 
Mina tre första semesterdagar har gått i solens tecken. Vi har badat och solat och simmat och haft och har det underbart.
 
Foto: Kvällsdopp i Pude .
Från igår, när vi körde, en gång till, till Pude sjö och badade.
Fast detta är från kvällsdoppet!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en fortsatt härlig semester.
    Själv ska jag njuta min semester med vårt nya lilla barnbarn . Hon är 11 dagar i dag helt underbar

    ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...