7 juli 2014

Hängmattan, del 1

 
Foto: Semester ☀️
Det var en underbar dag igår - blir nog lika fint idag!
 
Jag har delat in min semester i två delar. Är ledig i tre veckor, jobbar en vecka och är sedan ledig i två veckor. I min almanacka på jobbet har jag benämt det som "Hängmattan del 1 & 2". Därav överskriften idag...

Det är dag 1 - det är underbart! Jag har sovit ganska bra trots värmen (och myggen...) och nu börjar jag min första semesterdag med en kopp kaffe och blogg på trädäcket.
 
Igår planerade jag och barnen att vi skulle börja morgonen med att träna. Det är skönast att träna på morgonen. Men..när det är så här varmt som det är redan så är det nog ingen "risk" att vi kommer iväg i tid. Det kommer inte att fungera. Dom dagar när det är varmt och skönt och fint väder får vi nog träna kvällstid ändå.
 
 
Foto
Mina fina rosor i blom.
Härliga att plocka in (om man inte sticker sig som f-n hela tiden..)
 
Helgen har som sagt varit bra. Underbart väder, dottern är hemma igen från ridlägret, vi har kollat film, vi har grillat och myst, vi har suttit ute länge och pratat, vi har spelat lite boll, vi har spelat lite strandtennis (utan stranden) vi har solat och badat.
 
Foto: Världens goaste Wille ❤️
Världens bästa Wille!

Idag har vi egentligen inget planerat. Vi tar dagen som den kommer. Vi vet några saker vi ska göra - men inget som är betungande och vi gör det när andan faller på.

Men varför stressa?
Jag lutar mig istället tillbaka en stund och fyller på koppen med kaffe.

God morgon!
/Eva

1 kommentar:

  1. Skönt med semester och starta den i hängmattan. Träna på kvällen låter som en bra ide! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...