2 juni 2014

Nytt hus!?


Bild 1: 8 rum villa på Alberta Pileväg 160, Staffanstorps kommun Alberta
Fint hus!
Igår var jag, Wille och Staffan iväg och körde lite och körde då
inom en visning på ett hus (ska man aldrig göra).
Det var ett mycket fint hus.
Men...det låg på tok för långt ut på landet. 

Puh...tänker nog många...skönt då flyttar vi inte igen då... 
Heheheh, nej det gör vi inte. Men det var kul att se. 

Vi fick inspiration till nya golv och lite annat smått och gott.

Men, framför allt så insåg vi så bra vi bor och det lilla (?) vi har i renovering kvar att göra egentligen är en pink i Nilen. I alla fall om man jämför med en nyköpt hus.. Observera nyköpt - inte nybyggt.

Barnen bor centralt mellan alla kompisar och kan cykla eller gå till skolan själva. 
Vill man inte till Malmö eller Lund, så går bussen utanför nästan. 

Nä, vi stannar där vi är.

Helgen spenderades hos goda vännerna Terese & Roger & barnen med fantastiskt sällskap, god mat, härliga skratt, gott att dricka, vattenkrig bland barnen, umgänge, tältning i trädgården (ja, Wille då alltså...-PREMIÄR i tält för lilleman), sen natt, satt utomhus hela kvällen och njöt av det underbara vädret och vår/sommarkvällen. 

Sa jag härliga skratt? 


Underbart.
Som tur är dröjer det inte så länge till nästa gång. 
Och jag tackar högre makter för att vi är så smarta och sover över..

Idag är det stallet som gäller efter jobbet och därefter en slappemåndagkväll.

Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...