18 juni 2014

Köpenhamn x 2 dagar

Vilka annorlunda dagar jag har haft tillsammans med dotter Maja, hennes kompisar Matilda och Johanna och Johannas mamma Caroline. Vi har varit i Köpenhamn i två dagar.

Dag 1 - Konsert - Vi stod upp i 18 timmar.... 
Kan säga att det känns i benen, höfterna och ryggen idag. Men det var det värt. Vi var nämligen i Parken i Köpenhamn och tittade på One Direction. Jag blev 13 år på nytt. Vilken känsla!

Härligt väder, härlig musik, härliga killar, härligt arrangemang, härliga tjejer, härliga Danmark!

¨

Jag kan absolut följa med fler gånger!

Efter konserten gick vi mot vårt hotell...och råkade gå förbi just det hotell där killarna bodde. Så där fick vi också stå ett tag innan vi tog oss an den sista etappen, Ströget, innan vi nådde vårt rum. Det var långt.. Men allt går med ett litet rus i kroppen och denna gång ruset från en bra konsert! Sååå gott jag somnade.


Dag 2 - Inte Köpenhamn utan ett besök på Tivoli.
Vi tog en liten sovmorgon och åt en god och långsam..frukost. Det värkte i fötter, ben och rygg.. Och i huvudet, för jag snubblade på rummet och drämde huvudet i väggen...hahahaha. Packade ihop oss och gick med bestämda steg mot Tivoli. Här skulle det åkas karuseller - så många som möjligt innan "alla andra kommer". Det gjordes det.. jag och Caroline - vi stod och väntade...i solen. Ibland satt vi ner... Men inte mycket..



Efter fem timmar orkade vi inte mer.. Det var dags att ta sig hem igen. En resa som i vanliga fall tar ca. 1 timme från Köpenhamn - Malmö, men som pga strejk tog dubbelt så lång tid och då hade vi ändå tur som hann med tidigt tåg och buss och tåg och buss... Suck..

Under tiden vi var på tivoli fick jag ett kärt sms av min man som gratulerade oss på vår 14-åriga bröllopsdag.. OJ, här har jag verkligen haft tankarna på annat håll.. Vi firar det på lördag istället när vi samtidigt har 15-årig förlovningsdag.

Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...