2 februari 2014

Strålande söndagar

http://distilleryimage2.ak.instagram.com/f327ef3a8c3f11e39a131216ecc38082_8.jpg
Söndagsfrulle hos Angel´s
Det är något speciellt med söndagar.
Det är en både älskad och hatad dag. Älskad för att man oftast är ledig (jag är) och vi försöker verkligen hålla söndagen ledig. Hatad är söndagen också för att det är sista dagen på helgen och det vankas arbete dagen efter.

Söndag för mig innebär nästan alltid sovmorgon och lång skön söndagsfrulle. Visst är det härligt? Nybakade frallor, ägg, gott pålägg och sitta lääänge. Vilket ibland innebär att jag äter för mycket, vilket är tragiskt... Men gott. Man får verkligen välja sina frukostar :-).

När frullen är intagen så börjar dagen.


Idag har jag provat sommarkläder - det vankas ju semester. Mamma var tackolov kvar hos oss och kunde ge goda råd. Fy faaaaaaaaan så hemskt det är att prova sommarkläder när man ser ut som en albino och gärna med lite håriga ben och helt fnasig på kroppen. Det spelar ju ingen roll hur jeansshortsen sitter, allt är ju fult ändå!! Usch...insåg att jag måste smörja mig med lite brun-utan-sol innan :-).

Nä, bort med speglarna och på med ful-kläderna och stoppa hörlurarna i öronen (och hoppas dessa sitter kvar) och ut på promenad ca. 6000 steg och lyssna på Henrik Lundqvist sommarprat (eh..jag är lite sen med sommarpratarna..). Jepp, så blev det!

Nu sitter vi och väntar på kvällens film på 4:an och gör allt vi kan för att inte gå ut i köket och rensa skåpen på rester från helgens "dåliga mat och gottor". Kliande fingrar...

Hemskt..gått upp ett par kilo bara "så-där" och inser att jag nog fallit för mycket för frestelser den sista tiden. Dags att ta tag i det.

Ha en skön fortsättning och den härliga söndagen, eller måndagen (beroende på när du läser detta...).
Kram Eva

http://distilleryimage4.ak.instagram.com/e24faa368c1211e3bcd512a0b7292644_8.jpg
Härliga tulpaner från min älskade man!
http://distilleryimage0.ak.instagram.com/38b7abf88b8211e3900b12d4e844af84_8.jpg
Mmmmmule!
 

1 kommentar:

  1. Ja ännu värre och prova bikini ute på stan :)

    Härligt med sol och värme, när åker ni?
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...