18 januari 2014

Morgonstund

Morgonstund

Efter fredagsmys älskar jag lördags- och/eller söndagsmorgon när jag har sovmorgon och inte måste tjurrusa..upp ur sängen och jaga upp hela familjen för att man ska iväg.

Nä, man ska vakna i lugn och ro, ta en eller två koppar kaffe i skenet av levande ljus (fungerar mest den mörka årstiden...så klart -annars blir det ju i ljuset av solen på trädäck....ååååååh, vad jag längtar) krypa upp i soffan, titta på morgonTV, få en varm och gosig kram av Wille som också gärna kryper upp i famnen och myser, tittar även gärna igenom alla era bloggar och så småplanerar jag dagens aktiviteter :) - det är lyx för mig!

På schemat idag står
- Till stallet och Amaranta: Vi behöver nog bulsa på oss lite mer kläder än vanligt med tanke på den snön som har fallit och fortfarande faller. Det blir en uteritt så att även jag får mig ett litet träningspass.

- Förbereda för kvällen; Hacka, skala, hacka, dela, lägga upp, duka, plocka undan.

- Välkomna familjerna på årets första Familjeträff; 3 familjer med barn kommer hem till oss och vi umgås över lite mat och vin och anekdoter som berättas. Härligt, roligt, trevligt, mysigt och jättekul.Så vi ses ikväll; Terese & Roger, Sandi & Johan och Mausi & Stefan och alla barn - Välkomna!

Men innan jag kan starta dagen ska jag väcka Maja.
Att väcka en snart tonåring vet ni kanske hur det är...?
Ta på skyddsutrustningen och ta en djupt andetag - och med sammetslenröst säga; "Majaa, det är dags att gå upp"..... vet inte om jag vågar.


Kram Eva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...