13 januari 2014

Det blåser kalla vindar...

Det var längesedan det var minusgrader!
- 8 grader i morse.

Det kändes direkt kan jag säga. Kallt i huset när man gick upp. Kallt om fötterna. Kallt om rumpan i bilen. Kallt om fingrarna. Men..det löste sig så klart!~Tror inte det håller i sig så länge, för kollar man SMHI så är det redan nu plusgrader igen.

~~~~~~~
Vi har nu anmält Wille till dansskola "FunkyKidz" med inspiration från streetdance och showdans :). Precis den sortens dans han dansar hemma varje kväll i några timmar. Måste säga att han är rejält duktig. Tittar på musikvideos med bl.a. The Fooo och dansar exakt likadant som dom. Jag tror och hoppas att detta är en kanonaktivitet för honom!
~~~~~~

Helgen var underbar. Med helgmys och besök hos både släkt och vänner och en söndag kväll som var supermysig.

Innan jag "tillät" mig att krypa upp med myskläderna i soffan så skrubbade jag varje fog i badrummet med svinto. Det tog några timmar...det var as-tråkigt...men det blev rent!


Nu ska jag leta upp en sådandär "fogpenna" i någon affär och måla vitt på ställen som har blivit missfärgade men som inte är smutsiga. Ser läskigt ut. Så kan man ju inte ha det, då tror folk att man aldrig städar...

Kan ju erkänna att jag ångrar vår vita fog mellan svarta klinkers på golvet.. Kanske ska ta och köpa en svart fogpenna också...



Maja fick tyvärr gå hem från skolan på grund av illamående, så jag vet minsann inte om jag ska till stallet ikväll eller inte. Det får tiden utvisa.

Ha det så bra!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att det känns som en perfekt aktivitet för er W! Sång, musik trummor o dans är något jag verkligen kommer ihåg att han älskade:) Härligt! Hoppas att det inte blev något med M illamående! Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna!
      Han älskar det fortfarande! Det ska bli så roligt att höra vad han tycker :).

      Det blev inget med M´s illamående. Det var nog "bara" den veckan i månaden..

      kram och jättekul att du kommenterar!!!

      Radera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...