11 november 2013

Extra växel

Nu behöver jag lägga in en extra växel i min viktminskning och träning.
Det har blivit lite för mycket av det goda den senaste tiden och det visar sig direkt *morr*.

Igår var jag därför ute på en nätt joggingtur på 3km. Ni som känner mig vet att jag älskar att träna, men att jogga är något av det tråkigaste jag vet. Men det är effektivt, därför gör jag det!
Idag på lunchen har jag varit på Itrim och kört ett cirkelpass och likadant blir det i morgon.

Nu får det vara nog!

Helgen var underbar. Kort, men underbar. Hade det inte varit lämpligt att ha tre dagars helg alltid? Tror man hade hunnit med mycket mer då. Fast vi är ju gräsligt effektiva när vi väl vill..

Vi håller på som bäst med att måla Majas rum. Det var ju innan Willes rum och då fick han blåa väggar (jösses vad det målas i detta hus) och nu vill Maja har gråa väggar _ så nu måste vi först måla vitt.... Det tar sin lilla tid - men den som väntar på något gott....

Det enda som var lite tråkigt var i lördags i stallet. Eller, tråkigt var det väl inte - men det var förbaskat blött! Precis när vi skulle rida ut en runda när det är ljust ute, så öppnar sig himlen.... fan.... Vi orkade i 10 minuter sedan gav vi upp.

 
Det ska ju vara roligt att rida, och det var det minsann inte alls när vi blev helt dyngsura. Ja, ja - allt ska inte vara en dans på rosor...

OM det nu ska regna dagarna i ända, kan vi då vara överens om att vi redan har bokat att vi ska vara inomhus hela tiden?

Tack.
Kram Eva



Vecka 46
Måndag: Träna. Stallet. Teorilektion
Tisdag: Träna. Itrimmöte.
Onsdag: ---------
Torsdag: Stallet - Amaranta
Fredag: Träna.
Lördag: Till Madde :)!!
Söndag: Jogga. Vara hemma och skrota!


Åh, jag glömde.. Jag har för första gången i mitt liv handlat tre par skor till mig själv på en och samma gång! Det skedde igår - inte klokt. Bilder kommer!



2 kommentarer:

  1. Va kul med nya skor, flera dessutom!
    Visst är det skönt med träning- trots att jogging oftast är tråkigt,så kommer det ljusstunder då det känns riktigt bra. Men tacka vet jag jympan!

    SvaraRadera
  2. Allting är ju relativt. ;-)
    Styrketräning och stora muskler bränner mycket fett (om det var det du menade)? :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...