10 oktober 2013

Väntar ett sms

Jag väntar på ett sms.
Ett sms som talar om att vår soffa har kommit. Kan nog vänta några veckor till...

Jag vet, ett jäkla tjatande om vår soffa. Men den kommer ju aldrig och jag är infernaliskt trött på madrasser på golvet och osköna fåtöljer. Ingen ordning och reda är det heller och nu när hösten kommit så vill man ju kunna mysa ordentligt.

F-an vad det dröjer!

Liten ångest har jag också.
Jag hinner inte läsa läxa med Wille alls denna veckan. Jag har helt enkelt för mycket inplanerat på kvällarna och det MÅSTE bli en förändring. Bäst är det så klart att göra läxor direkt när han kommer hem, för då är han fortfarande pigg och glad. Staffan kommer ju hem någon timme tidigare därför faller det sig naturligt att dom då gör läxa innan matlagning. Men jag har ändå ångest - jag vill ju också!
Jag försöker "kompensera" genom att läsa godnattsaga varje kväll. Just nu läser vi "Sune"-boken. Självklart är ju det mysigt, men jag vill vara delaktig i min lille pågs utveckling i skolan :(.

Som sagt, det måste bli förändring och det ska jag ta tag i nästa vecka. Jag vet inte hur, men jag ska.

- Jag vet att efter november så är det slut på varannan-tisdag-möte på Itrim.
  Så där sparar jag några kvällar varje månad.
- Från och med november har vi torsdagar och lördagar hos Amaranta och det är lättare med fasta vardagar.
- Ska jag kanske "säga upp" mig i styrelsen på ridskolan och blir "fri" var tredje måndag?
   Jag är ju i stallet varje måndag ändå, men om det inte är styrelsemöte så är vi hemma 18.30
   och det är ju ganska tidigt ändå.

Vi får se...



På lunchen ska jag promenera till Entré och denna gång ska jag försöka komma ihåg att köpa batteri till vår våg.. Jag har ju bara varit där några gånger.. inte fasiken har jag fått med mig ett batteri :(.


Ikväll kör jag och Maja till Cecilia och klipper oss - innan dess åker Maja till ridskolan och anmäler henne och Amaranta till en dressyrtävling *mamma-redan-nervös*... :)

M: Ridskola och teorilektion med härliga tjejer

T: Till stallet och Amaranta
O: Kusin-Elisabeth kommer och hälsar på.
T: Jag och Maja ska klippa oss (eh..välbehövligt)
F: Fredagsmys med hela familjen
L: Till stallet och Amaranta. Ystad Spa
S: Ystad Spa på fm och måla Willes nya rum på em

Kram Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...