29 oktober 2013

Stormigt värre

Igår var det otäckt..
Otäckt mycket storm och orkanvindar.

Klockan 16.00 så åkte nästan alla hem från jobbet.

Wille skulle hämtas tidigare från fritids hade vi fått besked om.
Maja kom hem tryggt under eftermiddagen från Ullared innan Simone kom - puh!

Vi hade ju i helgen surrat fast alla våra trädgårdsmöbler noga med presenning och allt i en hög (som vi brukar till vintern), men även lagt på lite extra vikter för att inte vinden skulle ta tag i det.

Ändå...studsade det omkring på trädäcket igår när jag kom hem. Det blev till att lägga på fler tyngder för att hålla det på plats.

Bortsett från att två fönster på Majas fina växthus gick i sönder, så klarade vi oss bra. Inga andra incidenter.

Blev dock förvånad/irriterad när jag från ovanvåningen (mitt i stormen) tittade in i några av våra grannars trädgård och inser att där låg en massa bråte och saker framme fortfarande.


Tar man det inte på allvar?
Tänk om det åkt in till oss och fördärvat?
Måste man bara tänka på sig själv?

Suck.

Maja är kvar hos sin kusin Cajsa och blir hämtad ikväll. I morgon styr hon kosan mot Fenix Park :)! Tre dagars mys och trevligheter står på schemat tillsammans med sina kompisar och mamma-Linda.

Stort TACK Linda för att du gör det här!!

Ikväll är det invägning och träning för min del.
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...