17 september 2013

Jag vet jag är kass....

Men, tiden har inte räckt till. Jag har fått prioritera annat dessa dagar. Mycket på jobbet gör att jag är helt slut på kvällarna och orkar bara göra "det man måste". Vardagliga rutinerna på kvällarna och ridskola, Amaranta, Itrim, simning mm.

Kort sammanfattning av dagarna:

Fredag: 
Wille och Staffan åkte till doktorn med Wille för han hade ont i ljumsken. Blev skickade till akuten där både röntgen och ultraljud genomfördes.
Resultat: Vatten i ljumsken/höften. Vanligt för pojkar i den åldern..... (aldrig hört).
Handlar.
Hämtar tratt till Laban.
Lagar mat.
Mamma var hos mig och Maja var på fest hos Hanna och sov över där.
Pojkarna kom hem vid 21-tiden...

Lördag:
Jag och mamma var på bakluckeloppis i Lund och hos Lovisa på landet. Fyndade en hel del.
Wille och Staffan klippte sig.
Maja och jag var hos Amaranta på eftermiddagen.
På kvällen/natten tältade 7 personer i vår trädgård. Maja och hennes vänner (i ett 4-manna tält...)
Somnar ca. 02.00 efter att ha "bett" ungdomarna att nu vara tysta.. :)

Söndag:
Vaknade 05.00 av att det ÖS-REGNAR och tittar ut på tältet..... massa skor utanför.... suck... Tur det inte är mina skor.
Vaknade igen 07.15 av att dom vaknar i tältet... Dagen har börjat.
Serverar hungriga ungdomar frukost.
Jag, S, W och M kör till Biltema och byter lampor, till Folk och Rock och hämtar fotbollsbiljetter, till Emporia och handlar lite kläder och skor.
Totaldäckar av sömnbrist.

Måndag:
Jobbar
Kör direkt från jobbet till BuRF och tittar på när Maja hopptränar storhäst.
Wille och Staffan är på fotbollsmatchen MFF-Djurgården. Premiärmatch för Wille. Han är i extas!
Förhör Maja på Hinduismen.
Stryker
Dammsuger
Tvättar

Ikväll är det Itrim-möte igen. Ja, jag har ju inte gått ner i vikt i alla fall... Står förhoppnigsvis still...

Hoppas ni alla har det bra, för det har jag.
Jag är glad.
Jag är lycklig.
Jag är nöjd.
Jag älskar min familj.
Jag har ont i ett finger.... och ska söka vård...men det får jag göra en annan dag.


Kram på dig!

Gäller så klart även
min älskade son!




1 kommentar:

  1. Då kan man förstå om man inte hinner blogga :)
    Du har verkligen haft fullt upp!

    har heller aldrig hört om vatten i ljumsken??
    tur att dom hittade felet iallafall.

    Fina ord till din dotter!
    kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...