18 september 2013

Chock!

Jag är i chocktillstånd.
Jag hinner blogga i dag också.
Fantastiskt!

Igår var min man på "pricktest" hos läkaren. Staffan har ju mycket pollenallergi och haft stora problem med andnöd i sommar - mest när vi var i Danmark faktiskt. Men för att fullfölja undersökningen som gjordes då blev han kallad till pricktest igår.
Staffan är allergisk mot pollen - från mars-september...
Staffan är allergisk mot pälsdjur.....

chock.....Fan......Hur gör vi nu?

Nog för att vi misstänkt det. Varför skulle syskonen vara pälsallergiker och inte Staffan?
Men, vi börjar inte så drastiskt som man kan tro. Läkaren tyckte inte heller det. Ofta blir man immun mot sina egna djur. Men - lite åtgärder blir det ju så klart.

- Medicinering
- Vi stänger av ovanvåningen för katterna - så att vi inte har katterna i sängarna och när vi sover.

- Nytt golv på hela ovanvåningen (biligt...)

- Wille flyttar upp i Simons gamla rum.

- Maja flyttar ner i Willes gamla rum - så kan katterna vara hos henne på nätterna (Majas önskemål)

- Majas gamla rum får bli ett gästrum (igen) ett tag - eller ett "lagerrum", "strykrum", "packrum", "bibliotek" för alla våra 4 böcker, ja - man kan hitta på hur mycket som helst.

Så nu måste det planeras lite.
Fast det tycker jag är kul.
Synd bara att allt som är kul kostar en massa pengar :(

Ikväll är det stallet till Amaranta :)!



http://distilleryimage0.ak.instagram.com/ba0eb8641fa711e3affb22000aa8059e_7.jpg
Bild från i lördags.
Maja och Amaranta till höger.
Sofia och Citra till vänster

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Oj vilken omställning. Men skönt att det verkar lösa sig!

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...