13 augusti 2013

Solig morgon

Sitter ensam i soffan
Barnen sover fortfarande

Tittar ut, och termometern börjar krypa uppåt lite, men det är ju inte samma värme som förra veckan. Gör inget. Det är ändå sommar. Känns ändå inte som att man ska åka till badet under förmiddagen. Nä, jag tror vi stannar hemma på vårt trädäck. Mitt på dagen ska jag med Wille till tandläkaren. Kanon att slippa gå från jobbet för att åka dit - ibland mår jag bättre av att sköta sådant under tiden man ändå är ledig. Det fungerar så klart inte alltid. Men detta gjorde.

Mamma kommer ut idag - hurra! Det betyder att mina blommor ska få "första-hjälpen" :) - tur jag har mamma.

Gårdagen i korthet:
Mysig morgon, handlade på BC, hem & käka lunch, körde till Madde, Amanda och Elliott, fikade ihop (mysigt!), inom Ica och handlade och hämtade matkassen (jo sant!), lagade mat ihop med Staffan (brukar annars vara Staffan själv som gör det!), planerade och funderade på sommarresa 2014 (gäller att vara ute i god tid!), körde på styrelsemöte på ridskolan, hem och bytte kläder och ut och joggade ihop med Maja (skönt väder!), duschade, skrev långa sms (via Telenors hemsida), somnade i soffan.

Igår "sa vi upp" vår medryttarhäst Saga. Ett tag till hjälper vi till att fodra varannan lördag för att inte lämna henne i sticket så klart. Men, Maja känner att det inte blev likadant eller lika roligt med Saga som det var med Afrodite. Saga är lite för stor och det är lite för många som rider henne. Med Afrodite var det helt annorlunda och känslan är inte alls det samma.

Vi går nog inte lottlösa - vi har en annan fin häst på gång. Nämligen den fina hästen Maja hade på det senaste Fenix-lägret - Amaranta! När detaljerna mm är klara så berättar jag mer.

Maja på Amaranta :)


Igår var vi och hämtade "icas-matkasse - billiga veckan". Vår första middag åt vi igår och det var jättegott. 495:- i veckan kostar det för 5 middagar för 4 personer. Jätteskönt att slippa tänka själva...

Men, jag ska nog kolla om man kan ändra det till varannan vecka. Vi har, för några år sedan, haft Linas  matkasse. Det var också bra, men då bodde Simon hemma och det räckte inte maten till.

Ha det så bra!
Kram Eva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...