27 augusti 2013

Soffa och schäslong säljes!

Satt igår ännu en gång på Chilli för att konstatera om vi skulle ha soffan eller ej. Fick bra hjälp av personalen, för vi ville se hur soffan såg ut i grått (i söndags visste dom inte att den fanns i butiken..) och visade oss tillrätta. När vi sedan satt och njöt i soffan, så föll våra blickar på en annan soffa mittemot..... 

Vips, så blev det en annan soffa och vips, så blev det billigare! Se bild längst ner. Den ser faktiskt ganska hård ut på bilden, men det var den inte. Jag lovar! Så nu är det bara att vänta. ca. 6 veckors leveranstid. Blääää. Men, det får man ju stå ut med.

Under tiden så ska vi sälja två styck fåtöljer Ektorps Tullsta i klädsel vit,  en styck Ektorp 3-sits med klädseln Svanby Grå och en styck Schäslong även den med klädseln Svanby Grå.

Intresserad? Lämna en kommentar :)

Den som känner mig undrar säkert nu...vad ska dom göra med den andra 3-sits soffan dom har? Den, förstår ni, skänker vi till Simon! På torsdag kör vi hem med den till honom. Så, sakta men säkert kommer här att tömmas på möbler. Slutar säkert med att vi ligger på madrasser på golvet några veckor hahaha.

För övrigt lämnar vi,i morgon, in ansökan om ledighet till båda barnens skolor. Två veckor i Thailand förstår ni (nej, vi har inte vunnit pengar - denna resa är b i l l i g - för oss. Vi blir bjudna!! - inte illa va?) Men inte förrän 2014 - men det gäller att vara ute i god tid.

I morgon ska det bokas tid för vaccination. 
Undrar vilken vaccination vi ska ta?

God natt!

Nya soffan :)

4 kommentarer:

  1. Snygg soffa.:)
    Min ser likadan ut fast vi köpte den på Hlms möbelaffär.:)
    Snart ska jag sälja den till dottern och faktiskt köpa oss ikeas ektorp soffa och två fåtöljer.:)
    Ha en skön vecka .Kramiz..:)/Agge

    SvaraRadera
  2. Jättefin soffa! Älskar massor med kuddar :)

    SvaraRadera
  3. Kul med ny soffa, finns ju ett antal och välja på, vi har en liknande som ni valde till sist :)

    Härligt med Thailandsresan, klart barnen måste få ledigt.

    Ha de bra! kram

    SvaraRadera
  4. Roligt med ny soffa och få göra om lite. För mig blir det att leta rätt på ett nytt soffbord... :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...