6 augusti 2013

Oplanerat

Morgonsoffa.
Jag och Wille "fläker" oss i vars en soffa och njuter av en lugn och skön morgon. Det är klibbigt och molnigt. Troligtvis blir det lite åska senare.

Gör inget.
Vi har semester.

Tror vi kör ner till badet en sväng innan lunch och övar simning. Gjorde det igår också, men då stannade vi längre då Sandra med familj också kom dit. Konstigt var det igår. Ett enda stort svart moln låg över badet hela tiden. Runt om var det klarblå himmel...

På eftermiddagen körde vi en sväng till BC och handlade tre presenter. Sedan hem och spelade fotboll... I ett svagt ögonblick sa jag ja till att spela fotboll med Wille. Mest för att det ju är han och min vecka och han ska få känna att jag gör roliga saker med honom. Så vi gjorde en deal. Han följde med mig (utan gnäll) till affären och jag spelade fotboll med honom efteråt (utan gnäll).

Jag räddades en timme senare av grannarna som kom ut och ville spela. Så jag kunde gå in och lägga mig i solsängen och titta på Staffan som tog sig ett dopp efter jobbet och solade lite sedan. Under tiden detta skedde kom vi på att vi skulle köra in till Malmö och käka på Mando - det var åratal sedan!

Sagt och gjort - bilen in och två timmar senare var vi mätta och belåtna och himla nöjda! Jösses, det var lika gott som det alltid varit. Det blir ett besök dit nästa vecka också när Maja kommit hem.

Älskar att göra oplanerade saker! 
Det blir nästan alltid så himla bra!

På agendan idag (planerade lite igår) är att köra till kära vännen Helena och hälsa på i hennes nya lägenhet. Det blir under sen-eftermiddagen.

Nu ska jag först stryka 10 plagg så att det dåliga samvetet försvinner :)
Kram Eva

Hälsning från Maja och hästen Amaranta!
Wille redo för fotboll med morsan!

Lilla familjen på Mando

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...