30 juli 2013

Lunginflammation igen?

Stackars min Staffan. Han har haft en grotesk hosta sedan natten mellan torsdag och fredag. Någon sömn kan man inte skryta om direkt. Natten mellan söndag och måndag var fantastisk bra (tack mamma för hostmedicin!), men inatt var det jävligt igen :(.

Just nu sitter han i telefonkö till sjukan för att få en akuttid - jag är 95% säker på att han har lunginflammation igen. Självklart hoppas jag att det inte är så, men.... Ja - jag hoppas han får en tid snart. Då kör jag hem och kör honom dit. Vill inte att han ska sitta i en bil och köra själv när han knappt sovit något alls.

Själv är jag åter på jobbet och avnjuter just nu en kopp kaffe och går igenom mail och skriver min "att-göra-lista" inför dagen.

Igår var jag en sväng på Plantagen. Det var nästan så att jag ställde mig och ropade "hallåååå" där inne. Inte en människa mer än jag och en stackars förskrämd liten dam (tur jag inte skrek, då hade väl damen ramlat). Det var skönt i alla fall - det småduggade ute och smattrade mot taket där jag gick. Sommarregn - inte att förakta. Hittade det jag eftersökte (resultatet ser du nog i morgon på bloggen) och dessutom handlade jag på REA "johooo!"

Inom affären på vägen hem och handlade mig en ny tidning. Under mina två veckors semester har jag nu handlat 5 tidningar... brukar aldrig hända. Det bästa är att jag dessutom läst alla från pärm till pärm (skriver man så?). Igår köpte jag MåBra och läste lite om 5-2 metoden.

Har du någon erfarenhet?
Har du provat?
Ska du prova?

Är lite sugen faktiskt. Men, jag går ju redan på min egen diet så jag vet inte om jag ska. Kanske efter sommaren. Behöver läsa på mer känner jag. Men, det jag har hört och läst är positivt hittills i alla fall.


Ah...väntar och väntar - vill att Staffan ska ringa nu och säga att han fått en tid.

Kram Eva

UPPDATERING.
Staffan hade från början mycket allergi, fick ovanpå det en kraftig infektion (hade feber) och pga av det ökade astman till oanade höjder och det var inte hosta han hade utan andnöd... Nya mediciner, penicillin och sjukskrivning. Skönt att han åkte dit.

4 kommentarer:

  1. Åhh stackars honom, hoppas att det inte är allvarligt. Hoppas verkligen han får en tid. Ska bli kul att se vad du shoppade :)
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. Krya på honom Eva! Lunginflammation är aldrig roligt :-(

    Har ingen erfarenhet av 5:2. Vilken är din diet? Blev nyfiken :-)

    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Min "diet" är att jag går på Itrim.
      Se här: http://www.itrim.se/SE/

      Det bästa jag har gjort. 14 kilo mindre och tränar 3-5 dagar i veckan och mår jättebra!!

      Kram Eva

      Radera
  3. Men fy, vilken tur han åkte. Min sambo är ganska dålig på att komma iväg till läkaren när det gäller... nu ser vi hur viktigt det är!
    Kram och hälsa S att krya på sig ♥
    Maya

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...