12 juni 2013

Sånger & styrelse


Igår efter jobbet, hade vi en liten picknick utanför skolan på ett stort grönområde tillsammans med Willes klass. Vi bjöds på sjungande barn (visst är det sommar?!) - jätteduktiga! Vår "fina" picknick bestod av saft, kaffe och gifflar... Fantasi? Nope, inte här inte. Vi är dåliga på picknickmat - har ni några tips tar jag tacksamt emot dessa :-).

Just igår ville vi ju äta Korv Stroganoff (svårt på en picknick?) innan jag skulle iväg på nästa ställe; Styrelsemöte på ridskolan. Mötet gick bra, och nu är det paus till augusti. Alla hästar åker på bete i början av juli och sedan är det lite städning på ridskolan som gäller. Den dagen den sorgen.... fniss...

Väl hemma, så tog jag ett varv med vattenslangen på brutalt uttorkade blommor och växter i trädgården, badrummet fick sig en genomkörning och så plockade jag och förberedde. För ikväll har jag nämligen det årliga Tupperware-träffen/minglet/fikan - eller vad du vill kalla det. Trevligt är det i alla fall och ibland hittar man "det där" som man eftersökt. Ibland fikar vi bara - det är ju alltid kul att träffa vänner.

Status trädäck: 8 plankor på plats :)!! Ikväll kan det bli 8 till om vi har tur. det tar ju, som allting annars, längre tid än man tror. Sakta men säkert kommer det att bli klart och jag längtar! Staffan är duktig som hittar luckor här och där, i vårt späckade schema, för att sätta dit en planka. Att avsätta en hel dag funkar inte i dagsläget tyvärr.

Ha en jätteskön tisdag!
Kram Eva


1 kommentar:

  1. Åh vad kul med tupperwarwpartyn...:)
    Är ju flera år sen jag var på nåt. Säg gärna till mig nästa gång.:)
    Kramiz...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...