8 april 2013

Jobbig tid...

Maja redo för hopptävling på Eliza :)
Det är sjukdomar, sjukskrivningar och andra tråkigheter på min arbetsplats just nu. Jag har nog aldrig varit så här stressad och mått så här dåligt vad jag vet innan.. Det är psykiskt jobbigt att ha det så. Det vet ju många. Jag dock inte van vid denna känsla... Det är något jag måste bearbeta. Min stresströskel som förr varit jättehög är nu jämnad med marken :( - jag blir stressad för inget känner jag. 


Men, det löser sig - jag är inte orolig för det utan vet att det är så. Men, det tar en stund. Jag måste bearbeta mig själv varje morgon och tydligt säga för mig själv; Du kan inte mer än att jobba. Det du inte hinner med, det får vara... Jag måste helt enkelt sänka kraven på mig själv - och det kära du är det svåraste.

Suck, så tråkigt.

Helgen har varit bra, inte som planerad, men bra. Satt tyvärr på akuten med mamma natten mellan fredag-lördag p.g.a. njursten. Tack o lov så är det ju något man kan fixa, men så himla dryyyyygt det är att vänta och så himla ont det gör för den som får det.

Vi väntade mellan 22.00-03.00. Inte den härligaste tiden att vänta. Men under tiden slumrade mamma (smärtstillande gjorde sitt till!) och jag kollade på Svt-play (åh, vad jag tycker om min telefon). Väl hemma somnade jag runt 03:30 och sedan gick jag och Maja upp 06:30 och åkte till stallet för att fodra alla djur och släppa ut hästar och rida. Därifrån till ridskolan och en lektion där och sedan hem och fortsatte det vanliga lördagslivet. Mamma stannade hos oss skönt nog även på lördagen.

Men, så trött jag var. 
Kände mig bakfull.

Trots minimal sömn så somnade jag inte i tid på lördagen. Gick på söndagen upp 07.00 för att åka till Hopptävling. Jisses, jag har luktat häst hela denna helg! Tur jag har roligt under tiden. Maja gjorde bra ifrån sig på sin första klubbtävling. Det var en svår bana, men rolig. Fick en vägran och en "korsade egen ridbana" vilket ger ytterligare en vägran. Men - vi är lika glada för det. Resten var superbra!


Under tiden har Staffan renoverat vår hall - det har gått snabbt framåt och så himla snyggt det är. Min man är en klippa!!



Hallen har fått panel som vi målat vitt.
Nytt vitt golv
Nymålad ytterdörr - från brunt till vitt

I söndags hann vi även köra till Ikea och köpa en garderob.
Vi monterade den på plats, men mer har vi inte orkat.
Det kommer...


Jag stretar på och mamma mår bra igen :) - vi hörs igen!
Kram Eva
ps. Hallen är alltså inte klar.. mer kommer.. men jag är nöjd än så länge! ds

2 kommentarer:

  1. Skönt att din mamma mår bättre.
    Jag har aldrig haft njursten men vet dom som haft det och det gör djävulskt ont.
    Fin hall. Ha en skön kväll.Kramiz...

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt...tyvärr så möts man av motgångar emellanåt men på något vis tar man sig igenom och det kommer ut något positivt!:)
    Fräsch hallen blev!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...