19 april 2013

Jihaaa - det är snart slut på arbetsveckan :)

Ännu en vecka med gräsligt mycket att göra är snart slut. Ja, arbetsveckan alltså. Sedan tar det privata vid - och det är i alla fall mycket roligare (oftast)

Det blir mycket stall och hästar i helgen (inget ovanligt i vår familj). Vi har stalltjänst inkl. ridning på Afrodite och sedan är det städning på ridskolan i deras ridpark (himla fin med naturhinder mm). När där är städat kan lektionerna hållas där igen- det har varit vintervila kan man väl säga :). Efter städning är det ridlektion för Maja och jag tittar på och dricker kaffe med övriga kaffetanter (om någon kommer...).

Kvällens aktiviteter är grillning med Tove och Peter och vår "viktklubb". Dags för peppning inför sommarens bikini (känns inte lika hemskt i år faktiskt) med god mat och gott att dricka.. Ska bli himla kul!

Jag har dessutom börjat smörja in mig med "brun-utan-sol" igen. Hatar dessa vinterbleka hemska ben.... Det är bra att ha börjat smörja in mig i det för nästa helg är det dags för "SlottsWeekend" igen :).

Sist var det ju Champagneweekend på Örenäs Slott. Denna gång är det Slottspaket på Bäckaskog Slott (Stjärnorna på slottet spelades in där). Det innebär:

Incheckning
Historisk vandring
Eftermiddagsfika
Utomhusjacuzzi på bryggan vid sjön (kan vara skönt att vara lite brun..)
Samkväm på rum
4-rätts middag
Samkväm i slottsmysigt rum någonstans

Frulle :)

Men först börjar vi med att fira denna fredagen med härligt fredagsmys - Ha en jätteskön kväll!
Kram Eva

Bäackskog slott
Jacuzzi...
Rum på slottet
Middagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...