24 mars 2013

Händelserik helg måste jag säga..

Efter en hektisk arbetsvecka avslutade vi fredagen hemma hos goda vännerna Li & Tomas. God mat, gott vin, goda vänner och fotboll.. Ja, den sistnämnda kunde man ju vara utan. Men en mysig fredag hade vi i alla fall.

Lördagen började med stalltjänst och utfodring av allehanda djur och natur. Från det ena stallet till det andra :) - ridlektionsdags på ridskolan. Jag fick snicksnackat med Madde över en kopp kaffe och lite hästdoft. Mys!

Fia med knuff.. jag vann.. igen!
Under tiden jag och Maja var i iväg under lördagen så jobbade Staffan och Wille på egen hand hemma. Vi har nu påbörjat renoveringen av hallen. Bort ska först det gamla golvet. Innan man kan göra det måste ju möbler mm flyttas runt lite (eh.. stökigt i huset). Staffan tänkte dessutom ta ner det gamla elementet som vi inte använder - gör dock ett misstag och stänger bara av elen på den ena elskåpet - glömmer värmen på det andra elskåpet - får en sådan elstöt att han kastas bakåt och den annars "döva" sonen på ovanvåningen hör (?) hur han skriker till och kastar sig ner för trappen. Wille blir skiträdd och springer skrikande och gråtandes in i rummet. Som tur är håller inte Staffan i något, så han får sig "bara" en rejäl dorving. Hemskt! Tur det inte blev värre! Puh.....

Tog familjen sedan till Ikea och köpte lite kul grejor och avslutade lördagskvällen med lite mat och under Earth Hour släckte vi överallt och spelade Fia med knuff i skenet av levande ljus.
Söndag idag och vi började även denna dag i stallet och då red Maja sin..fina Afrodite och körde sedan direkt, även denna dag, till ridskolan. Där hade Maja ett stallpass och jag satt med styrelsen och planerade i flera timmar. Intressant måste jag säga. Fotograferad blev jag också till hemsidan...hrm...jag som tycker det är skitkul att bli fotad...

Fick ett tråkigt besked om att min kära väninnas pappa gått bort i morse. Kära hjärtat! Jag tänker på dig och jag finns här.


Sov gott!
Kram Eva




3 kommentarer:

  1. Oj,det var en händelserik helg!
    Sov så gott!

    SvaraRadera
  2. Händelserik helg ja!
    Beklagar din vänninas pappas bortgång.

    Ha en fin blåmåndag!

    SvaraRadera
  3. Det där med el är inte att leka med, vilken tur att det gick bra. Har själv fått en liknande stöt en gång, fy tusan vad rädd man blir. Ha nu en härlig start på påskveckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...