18 februari 2013

Tung träning

Fy för alltså, så himla tungt det var att träna idag på lunchen. Benen var som bly och det var nästan en ren pina.. Men, jag tog mig igenom det. Man undrar ju lite så här om det är "något på gång" i kroppen - eller om det beror på vårt 6 timmars stallpass igår?

Vi var ute på gården vid 10-tiden och var hemma vid 16-tiden. Då hade vi fodrat alla djur (hästar, ponnyer, åsna, grisar, vildsvin, minigrisar, kaniner, gäss, ankor, getter, får, hundar, katter, duvor, höns, tuppar - tror jag fick med alla..)  vattnat alla djur, tagit av täcke och tagit på nytt täcke på alla hästar, släppt ut alla hästar i hagen, mockat Afrodites box, förberett kvällsmål och till sist red Maja i en timme :). Men jag klagar inte - detta var en provrunda nu ska jag göra mig ett effektivt schema, så klart.

Det var himla kul i alla fall.

Nu har sportlovet här i Skåne börjat och Maja är hemma och ledig, medan Wille är på fritids. Det märks att det är sportlov, för det är mindre antal bilar ute på vägarna på morgonen. Skönt.

Ikväll ska Sara och Sandra komma hem till oss och prata AloeVera. Intressant.

Näe, vet du vad - ett stort glas med vatten och en ännu större bägare med kaffe är nog vad jag behöver just nu.

Kram Eva

   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...