11 februari 2013

Dicte

Det är tur att jag har Dicte att se fram emot på måndag kvällarna (förstår inte varför jag tycker så illa om måndagar)

Ja, ja självklart älskar jag så klart mina underbara ungar och min härliga make och myset och middagen och förberedelserna och familjen och myset och....

Efter middagen (idag köttfärsgratäng) tittar vi tillsammans  på Familjen Annorlunda och förundras över hur dom orkar... Förstår det inte.. Tycker jag har svårt att hinna med två.. Men, jag prioriterar väl annorlunda (aha, därav namnet?)

Sedan lägrar sig tystnaden (och då har vi inte 11 barn...) och jag kryper upp i soffan iförd pyjamas (sexigt?) och med en tallrik med jordgubbar och kesella - gott!

På TV visas Dicte (skitbra dansk serie) och jag andas lugnt och avslappnat och tycker att livet är ganska bra trots snön, kylan & mörkret ;) Det kommer nog en vår så småningom.

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Ja hur orkar dom, dom är ju hur lugna som helst.
    Hade nog varit gråhårig för länge sen :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Aldrig att jag skulle vilja ha fler än 5 barn... två räcker mkt bra för oss. Vi ser också Dicte men igår spelade vi in eftersom vi ville se Molanders också. Min systerdotter är fotograf och har jobbat med den TV-serien.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...