14 januari 2013

Mardröm eller eftersvettningar?

Vaknade inatt av att jag badade i svett (fräscht ju..) och att jag frös som attan. Min första tanke var; NEJ, jag har fått feber. Men det hade jag inte och jag var helt förvirrad och tog bara en handduk och torkade av mig svetten - men jag tänkte aldrig på VARFÖR jag svettades så.

Antingen hade jag en mardröm eller så kanske det var eftersvettningar från BodyStep?

BodyStep... mmmmm. Det var några år sedan... Jag var helt slut efter passet och ändå körde jag ganska så low impact. Ibland blev det high, men jag måste ju vara rädd om mina benhinnor.
Himla skönt efteråt med en varm och skön och väldigt lång dusch och sedan krypa upp i soffan och faktiskt känna sig trött en söndag kväll trots sovmorgon.

Nya middagar på listan inför denna vecka - om ni vill :).

Igår hittade vi mer halvfabrikat... vi tycker om halvfabrikat. I alla fall halvfabrikat när det gäller färdiga kryddmixer :). Santa Maria har många sådana. Varför uppfinna hjulet när det redan rullar?

Så på tisdag ska vi testa Kyckling-stroganoff. Någon som testat?

Middagen är räddad! Nio nya kryddblandningar från Santa Maria


Egen fiskgratäng har vi också kryddmix till och så satsar vi på bra torskfilé och precis innan gratängen är klar lägger vi på räkor. Jättegott och jättelätt och billigt!

Nu ska jag ta mig en liten promenad på lunchen så att jag kommer ut. Mina steg måste jag ju få ihop. Det tillhör liksom vardagsmotionen. Ikväll blir det ett nytt härligt BodyBalance-pass.

Jag trotsar träningsvärken!

Ha en skön måndag!
Kram Eva

4 kommentarer:

  1. Usch obehagligt. Hoppas att du snart slipper!
    Har aldrig testat kyckling-stroganoff. Var det gott?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det händer att vi köper lite "färdiga" kryddor. Bl.a. till korv stroganoff. Fast inte det märket här. Sååå. Var det gott? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh... fasiken. Min make ändrade "menyn" - vi hade glömt handla alla ingredienser... ha ha ha..... typiskt. Det får bli nästa vecka.. sorry...

      kram

      Radera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...