26 januari 2013

Konferens och helg

Årets första säljkonferens är nu avklarad och igår kväll kom jag hem till familjen igen. Jisses så skönt det är att komma hem till ett varmt hus, kaminen igång för fullt, vinet upphällt och hela familjen myser i soffan. Det tog inte så himla lång tid innan jag kopplade av och somnade i soffan... Fast, jag var inte ensam om att sova så det gjorde inget.

Idag har jag varit i stallet och haft teorilektion och sett tjejerna öva på kadrilj* och nu sitter jag och väntar på att Staffan ska komma hem med matvarorna till kvällens middag. När han stegar in genom dörren, stegar jag ut och tar mig en rask, lång och kall promenad för att få ihop en rejäl hög med steg på min stegräknare. Kan ju inte påstå att motionen och maten varit som planerat när jag varit i väg. Kunde inte heller åka iväg på träning i morse då Staffan skulle jobba. Men - det får jag snällt ta igen nästa vecka. Det löser sig alltid.


Här hemma leker Wille och Arvid superhjältar. Skönt att känna sig trygg i deras närvaro :) Okej, nu har de brottningsmatch.... kanske ska lugna ner dom lite....



Ha en skön kväll!
Kram Eva



*
Kadriljridning är en form av organiserad ridning där grupper av hästar rör sig tillsammans. Vanligen är det fyra som följaktligen rör sig i en fyrkant. Historiskt har den haft en militär funktion, som numera har upphört.

1 kommentar:

  1. Borta bra men hemma bäst!
    Lät helt perfekt det där :-)

    Ha en skön eftermiddag!
    Kram K

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...