19 januari 2013

Hälsoår kanske

Jag har tagit ett beslut - 2013 ska vara mitt "hälsoår" och då menar jag inte att jag ska bli så hälsosam att jag blir tråkig ;) - ingen risk.. Däremot har jag lovat mig själv att ta hand om mig själv med en ökning på ca. 100%. Det innebär att jag ska lägga mer tid och pengar på mitt eget välbefinnande.

Jisses så präktigt det låter..

Vissa saker är rent ytliga och handlar direkt om bara utseendet och jag vet, det är extremt löjligt och mesigt och onödigt kanske ni tycker. Men det tycker inte jag.

- Gå ner 10kg så att jag känner mig snygg både med och utan kläder..  Jag har skrivit in mig på ett viktminskningsprogram redan.
- Motionera (ombytt till träningskläder) 3-4 gånger i veckan.
- Öka vardagsmotionen. Idag satsar jag på 8000 steg, men det ska jag successivt öka.
- Umgås mer med barnen. Gå i skogen, besöka roliga platser, utforska omgivningen, se mer film, läsa böcker ihop med mycket mera.
- Umgås mer med min man - bara han och jag. Barnen är så pass stora att Maja kan passa Wille någon timme om vi tar en gemensam promenad t ex (ja, vad trodde du??)
- Försöka göra mig av med energitjuvar/människor i min närhet.
- Boka in trevliga träffar med våra vänner
- Inte boka VARJE helg. Varannan helg ska jag försöka att inte ha bokad helt.
- Sluta äta skitmat
- Ta bort generande hårväxt.. iiiii *pinsamt*
- Använda brun-utan-sol lite oftare så att man inte ser ut som ett levande lik.
- Lägga mer pengar på lite snygga underkläder (så att man känner sig fin) och inte bara praktiska... hrm..... jo, några snygga underkläder har jag nog allt. Tror jag... fast dom är kanske inte så snygga längre...
-  Se till att jag klipper håret regelbundet (Sissi får skicka påminnelser)
- Engagera mig i lite mer styrelseuppdrag (på gång!) för att kunna påverka och inte bara sitta och gnälla.
- Skratta mera!
- Läsa fler böcker
- Lägga mig i tid på vardagar och i otid på helger... ha ha, finns det ordet "otid"?
- Prova nya maträtter lite oftare


Nä, nu slutar jag. Stjärnorna på slottet kommer om en halvtimme och jag vill ha kaffe nu känner jag.

Har du några mål för 2013?

Kram Eva
Bilderna är lånade från Google

3 kommentarer:

  1. Låter bra, att satsa på sig själv. Det är mitt nyårslöfte också. Att ta hand om mig själv, utan att vara tråkig. :) LYCKA till!

    SvaraRadera
  2. Inga speciella mål... Hålla igen lite bara:)!
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Pretty section of content. I just stumbled upon your website and in
    accession capital to assert that I get actually enjoyed
    account your blog posts. Anyway I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently quickly.
    My blog :: facebook

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...