3 januari 2013

Det brann i häcken

Nästan i alla fall, för igår när vi lite så där i lugn och ro påbörjade undanplockandet av julsakerna kom jag på att städerskan ju skulle komma som i morse... Jihaa!! Här hade vi ju planerat för en "lagom-tidig" morgon i lugn och ro innan stallet med mera. Naj, naj inte idag inte. Vi fick eld i baken och plockade snabbt undan i hela huset (eh. lite stökigt var det allt) och i morse ringde klockan 07.00 och fyra, extremt, trötta människor gick upp med ögonen hängandes i knävecken... 

Men, vi vaknade snabbt till, för iväg körde vi till SYSTRAR & BRÖDER i stan för en härlig frukostbuffé. För jag menar; vem skulle vilja ha besök av oss fyra i arla morgonstund?
 
Mörkt men mysigt när vi kom dit.
Efter frukosten körde jag och Maja till stallet. Det var stallmys och sedan en uteritt på Mammuth :) - ja för Majas del. Jag mockade under tiden... 

Maja på Mammuth
 Sedan stack jag iväg på ett träningspass och nu är jag helt färdig både i kroppen och i huvudet. Öh.... känner mig lite trög och trött... och fruktansvärt präktig... Tänk vad skenet kan bedra!

Men vad gör det, huset är skinande rent!
Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Så skönt att få huset städat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan tro! Jag är övelycklig över möjligheten.

      Radera
  2. Usch, stackare vad tidigt. Men de löste sig till nått bra. God frukost blev de ju:)
    //Sarah

    SvaraRadera
  3. Ja, Sarah och ändå är det en timme senare än vad vi brukar gå upp när vi jobbar... HUR ska det gå nästa vecka?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe! Det man inte har i huvudet får man ha i benen (och armarna). ;-)

    Oj vilken härlig häst! Vad är det för ras?

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Mysig frukost!!
    Fredag idag och nystädat hus. Här har vi städningen kvar ;-)
    Kram K

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...