7 december 2012

"Tannamagaren" mm

Igår upplevde jag något konstigt.. Egentligen inte konstigt. Men annorlunda då. Jag upplevde skillnaden mellan dåliga vinterdäck och bra vinterdäck. 

Hur?

Vi insåg att vi skulle leva efter devisen: "Bättre en begagnad bil med nya däck än tvärtom :)" Så vi hade bokat tid nere hos "Unos" i hemkommunen igår och fick där helt "splång-nya" vinterdäck av ett rejält märke (ja, det kommer jag så klart inte ihåg, man kan inte begära för mycket.. hehe...) och tänk, det var som att köra på barmark en sommardag! Helt otroligt vilken skillnad. Jag riktigt känner hur däcken smeker vägarna. Blir till och med lite poetisk!

Lunchen idag spenderades hos tandläkaren och i bilen.  Från en kommun till en annan och hämta upp Maja. Till tandläkaren och undersökningen som tog 5 minuter (inga hål-hurra!) lämna tillbaka Maja i skolan och sedan till jobbet - puh, jag hann! Nu är jag hungrig.. kanske ska ta och äta också?



Trevligt fredagsmys!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Härlig känsla! Tror fler hade behövt byta däck. Folk kör som sniglar därute och det är ju NÄSTAN barmark nu när det är plogat och massa minusgrader!! :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...