25 december 2012

Slöa och slappa

"Så mycket bättre"-skivan går för fullt här hemma just nu, lite blandat med "One Direction". I bakgrunden kan man höra Wille skvala i sin nya mikrofon med tillhörande förstärkare. Han dansar även förbi mig för fullt :).

Än är inte julen förbi, vi har en härlig dag i morgon också!

Fram tills nu, så började vi lite smått i lördags med JULABADET. Vi var hemma hos min mamma hela dagen och alla fyra familjemedlemmar tog sig ett varmt härligt bad. Vi har ju inget badkar hos oss, så vi får utnyttja mamma/mormor/svärmor. God mat och god dricka blandad med myskläder uppkrupna i soffan - det gjorde lördagen helt underbar.

Lillejulafton spenderades med Maja på köpcentrat, där jag (tro det eller ej) hittade en klänning att ha under julen. sedan hade vi en riktig TV-kväll med "Så ska det låta", "SvenssonSvensson" och avslutningsvis "Holiday". Självklart somnade vi alla i soffan sen... ;)

Julafton var vi hos min svägerska. Mycket mysigt! Idag när vi vaknade sa barnen; "det var en jätterolig julafton!!" Vi åt och drack och åt och drack, delade ut julklappar, åt och drack och åt och drack, spelade julklappsspelet, åt och drack :). Kusin Cajsa följde med hem och blir kvar till i morgon. Ja, varför inte - det är ju roligare för barnen och vad jag vet så säger vi väl alltid att julen är till för barnen?!

Barnen är supernöjda med alla sina julklappar och det gör gott i själen att man lyckats.

Nu ska vi käka kotlett med ugnspotatis, vitlökssmör, oliver, avokado, sallad, soltorkade tomater och gott vin!

Trevlig juldag på er!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. God Fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Julen är ju barnens men jag älskar jul med många paket :)

    god fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Vilka mysiga dagar ni har haft. Svensson svensson tittade vi också på :-) Underbar!

    Kram K

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...