22 december 2012

Finns ingen stress!

I den här familjen stressas det absolut inte nu under juletiden. Finns inte. Vi är färdiga sedan flera veckor med barnens julklappar (visst är vi präktiga ~ nästan så jag själv mår illa...heheh...). Det vi har kvar är "gottor" som ska med på julafton och två paket till julklappsspelet. Baggis!
Det fixar vi i morgon. Vi ska prova göra Ädelostbollar, parmesanflarn och kola. Det är recepten från "Jul med Ernst". Väl värt att prova. Kanske jag får till en pannacotta också - det är gott till gottebordet. Jag... den icke-bakande-mamman...

Idag ska vi bara njuta och ta det lugnt - vad vi ska göra återkommer jag med :) - men vi ska bli rena!

Än så länge har vi också varit präktiga... Maja har varit i stallet och skött om sin sköthäst och jag har varit och tränat ett cirkelpass. Nu väntar stallet igen och Majas ridlektion - avslutning idag och tjejerna har önskat hoppning :-).

Ta det lugnt och stressa inte - "brått/brott lönar sig inte".

Ikväll kära ni; titta på svt1 klockan 22.40 - "Friday night dinner" - Hallelulja så roliga dom är! Om man har min humor....

Julekram Eva
ps. det jag möjligtvis blir stressad av är risken att katterna välter granen... ds

4 kommentarer:

  1. Nä stress är inte bra! Vi stressar inte heller.
    Ha en jätteskön kväll.
    God jul!

    Kram K

    SvaraRadera
  2. 22.40??!! då ligger jag och sover!! Kram

    SvaraRadera
  3. Missade kl 22.40...
    Njae, jag tror alltid att jag ska stressa, men det blir inte så farligt mycket stress i alla fall :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...