5 december 2012

Fattig stake

I år har jag inte lagt för mycket tid på vår adventsljusstake. Närmare bestämt så har jag faktiskt inte ansträngt mig alls. När vi var ute och julshoppade jag och Staffan, så hittade vi en julstake som vi föll för. Enkelt JUL i vitt porslin. Köpte röda ljus och vips var den klar. Ingen mossa, inga tomtar, inga hängande dekorationer som katterna ändå både leker med och äter upp.... Men, jag är nöjd ändå.

Julstaken och Majas nybakade lussekatter utan socker :)
Goda!
Jisses, det snöar hela tiden nu. Flygen är inställda mm. Själv ska jag köra iväg på lunchen och träna cirkelpass. Längtar till träningen, men inte till att köra bil i detta väder. Fast det är betydligt lättare när det är ljust ute. Sjukt jobbigt när det är kolsvart och snöstorm. Det får helt enkelt ta den tiden det tar att köra hem. Ska troligtvis inom stallet också och plocka upp Maja. Om hon har åkt bussen dit. Det vet vi i eftermiddag. Maja har varit sjuk i två dagar och därför vet jag inte om hon orkar stallet. Vi får se.

F
asiken så förbannad jag blev i morse när jag upptäckte att det var blött framme vid tårna i Willes nya vinterkängor. Skorna läcker efter två dagar!............ Jä-la skitkängor!!! Dessa ska lämnas tillbaka, och så ska vi köpa d y r a och BRA kängor istället. Faaaaan att jag alltid går på samma smäll. Jag gjorde det inte i fjor, men tydligen har minnet sviktat...........

Nu ska jag ladda för träning!

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Det ser ut som ljusen har stövlar på sig:) Enkelt och fint och du slipper skräpet efter mossan! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...