13 december 2012

Ah ja....

Det var ju ett tag sedan jag bloggade ser jag. Hur kan detta komma sig? Lite galet på jobbet, så att jag har inte ens fikat och på tre luncher i veckan har jag tränat. När väl kvällen kommit har jag nog mest suttit uppkrupen i soffan invirad i mängder med filtar. Jag är extremt (?) frusen av mig och tycker det är på tok för kallt nu för tiden. Iii... gillar inte. Men, visst jag tycker om att sitta vid brasan och värma mig och snön gör ju att det blir lite extrajuligt. Snö = Ok. Kyla = Neeej.

Det är torsdag kväll och jag var "tvungen" att få ihop till mina måste-steg. Kände mig ganska ensam måste jag säga. Mitt sällskap är bara Musikhjälpen.

Mötte en och annan hundägare med sin hund. Några få av dom hade ordentligt med kläder på sig (som jag) och några kom utan vantar och mössa. Hur tänkte dom där? En sak jag funderade på när jag promenerade var att jag nog borde kunna  räkna dubbelt så många steg som stegräknaren visar med tanke på alla dessa extrakläder jag bär på nu i vintertid. Eller, vad tror du?  

Är det inte dubbelt så jobbigt?

Dags att vira filten om mig och krypa till kojs (oj, så gammal jag låter.). Ganska skön vetskap att när vi vaknar i morgon så är det freeeeeeeeeedag.

God natt!

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Sov så gott! Och jag håller med dej, snön är okey, men gillar inte kylan...

    SvaraRadera
  2. Gillar inte heller kylan men inne har vi rena tropik värmen, mannen vrider upp och jag ner :)
    I sovrummet har vi +27 så ibland byter jag sovplats, ska ringa så dom får fixa våra element!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Den här arbetsveckan börjar för mig idag. Blir galet avundsjuk på den som har ledig helg ;)

    Trist när luciafirandet försvinner i familjen men du får göra som vi och se på TV på morgonen eller spela in. Jag har snart inte ens några tonåringar i huset.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...