12 november 2012

Vilken helg!!


Hej!
Vilken underbar helg det har varit!
Jag kan verkligen rekommendera Champagneweekend på Örenäs Slott. Dom har det inte hela tiden, utan det är säsongsbaserat så håll utkik! Det håller bara på en helg till i år tror jag. Dyrt, men väl värt pengarna tycker jag i alla fall.

Vi möttes upp på slottet vid två tiden på lördagen och började då med Afternoon tea i biblioteket. Himla massa champagne och småplock med kall mat och annat smarrigt.
Efter två timmars "hinkande" så tog vi oss en välbehövlig promenad på ägorna, "avslutade" promenaden med ett besök i baren på slottet och sedan gick vi till våra rum och vilade lite. Efter någon timme träffades vi igen för en fördrink i ett trevligt rum och gick sedan ner i vinkällaren och fick där champagne (nähä?) och ostron och en historielektion.
När sedan vi ansåg oss manade så stod bordet färdigdukat till oss i matsalen och vi påbörjade vår 5 rätters middag med goda viner.
Kvällen avslutades med dans till live-band (kanske inte det bästa bandet i världen..) och sist men inte minst en flaska vatten i biblioteket innan vi somnade gott.

Underbar helg.

Örenäs slott
Stefan & Mausi









Staffan, Roger och Tessan.
Johan och Sandi hämtade champagne till vår afternoon tea..
Mausi och jag..
Mausi, Sanid och Johan. Tror fotografen
fått för mycket champagne redan...
Vi vinkällaren, dags för att smaka ostron för första gången.


Fint ska det vara

Fint var det även vid middagen.

Tyckte om denna rustning

Champagne och chokladdoppade
jordgubbar mötte oss i rummet.

Ledsamt att fotona inte är av bästa kvalitet. Jag skyller absolut inte på kameran. Snarare på den som stod bakom och eventuellt på slottsspökena...

Kram Eva







4 kommentarer:

  1. Ser jättehärligt ut! Var ligger det någonstans?

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta ligger i Glumslöv - utanför Landskrona.

      kram

      Radera
  2. Måste spana in denna, med chpange! mmmm.

    SvaraRadera
  3. Härligt, dit vill jag absolut!!!
    Får nog tipsa mannen:)))

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...