7 november 2012

Lite ändring

Hej!

Maja blev ju inte så himla glad igår när jag berättade att hon skulle till tandläkaren som idag... Troligtvis blev hon gladare när hon idag fick meddelandet (genom skolexpeditionen) att tandläkaren är sjuk :). Ja, jag också faktiskt - för det är ganska tidskrävande att på sin lunch fara mellan två kommuner för att hämta Maja på skolan, till tandläkaren, lämna Maja på skolan igen och åter tillbaka till jobbet. Man gör ju det så klart, för alla kan ju inte få en tid hos tandläkaren på morgonen - även om vi vill :-)

Man ska inte planera kvällen så som jag gjorde igår och tro att det håller.... Det blev inte heltokigt, men det blev inte i den följd jag hade tänkt. Gör absolut inget! Mamma hämtade Wille för Staffan skulle bli sen (stora tacken mamma!!) så när jag kom hem käkade vi middag direkt istället. Tränade gjorde jag samtidigt som jag kollade Äntligen Hemma - soffmyset kom därefter och då kollade jag Twilight.

Så i det stora hela var det en härlig tisdag!

Har ni börjat fundera på julklappar? Ni har kanske redan handlat några?
Jag är ju en mycket splittrad människa när det gäller julen. Ibland tycker jag om julen och ibland tycker jag inte.. Tyvärr förknippar jag inte julen med något roligt..
Men, självklart fixar och trixar jag och julpyntar (kanske lite för mycket) så att barnen ska känna att det är underbart med jul.

Lördag den 24 november är min och Staffans "stora-handla-julklappar-dag". Då passar mamma barnen och vi börjar tidigt med att åka runt och handla. Under dagen hinner vi även med frukost, lunch och eftermiddagsfika tillsammans. Det blir med andra ord en kvalitetsdag tillsammans. Det ser jag väldigt mycket fram emot.

Gör ni också så?
Kram Eva

Hahahahahahaha, rolig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...