5 november 2012

Halloween-middag och familjedag i skogen

Fina pumpaljus som jag fick av Mausi i fjor.

La lite extra tid på dukningen i lördags. Det är skoj tycker jag.
Var ute och plockade löv och så hade jag köpt småpumpor sedan innan.
Kära vänner som var hos oss var Mausi med
familj och Lena med familj - trevligt!!

Vi hade familjedag med Willes klass i går

Vi åkte till Bokskogen och lekte på skogslekplatsen
och så fikade vi på varm choklad och smörgås så klart :)
Nu är det åter en vanlig vecka. Skolan är igång igen och det är väl kanske inte Maja så där jättelycklig över. Men.. det är skönare med dom fasta rutinerna tycker jag. Så klart tyckte Maja att det var roligare att rida varje dag än att plugga. Förstår jag inte ;)...

På tal om ridning så har vi nu hittat häst/hästar för Maja att rida privatlektion på igen - perfekt. (Ariel åkte ju tyvärr iväg till en annan tjej uppåt landet.)  Martina har både hittat i sitt eget stall + en av alla Majas favoriter; Mary E2 som hon hade på ridlägret!! Nu inväntar vi "bara" väder och dagar. Kanske på onsdag. Underlaget får utvisa. Det är fantastiskt så mycket Maja lär sig på privatlektionerna ~ önskar att alla ridtjejer hade samma möjlighet. Vi får se hur länge vi har den möjligheten, Martina ska nog på en utbildning norr över nästa år. Den dagen, den sorgen.

Ikväll fortsätter vi med vårt tvättrum. Dags att färdigställa det så mycket vi bara kan. Hyllorna ska upp och avloppet ska kopplas på. Sen är det mest "finliret" som ska göras - men till det måste jag handla och det har jag inte gjort... Men, det är saker som man hittar efter hand. Redan nu är tvättrummet så pass bra att vi kan ha dörren öppen utan att skämmas ögonen ur oss. Skönt!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och luta mig tillbaka och lägga upp fötterna på skrivbordet...
I wish...
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Blir så fint med löv när man dukar! Härligt med lite fest :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...