31 oktober 2012

Novemberlov

Tänk om det hade varit obligatoriskt med lov även för föräldrar under denna vecka. Jag vill också ha novemberlov! Men nu har jag inte det. Tyvärr räcker inte semesterdagarna till för att vara ledig under alla lov. Annars hade jag så klart tagit ut några dagar semester. Wille han är på fritids måndag - onsdag och sedan leker mormor med honom. På fritids har Wille jätteroligt med disco, pyssel och tipsrundor. Maja är ledig och var hos mormor söndag - tisdag. Varje dag är Maja i stallet och rider sin sköthäst Black Bess. Barnens novemberlov är i alla fall härligt!

Maja och Black Bess
Amanda på RobRoy och Maja på Bess
Vi håller som bäst på att renovera vårt tvättrum. Den nya varmvattenberedaren är på plats, väggar, tak och golv är målat. Den gamla vasken är utkastad och vi har sagt hejdå till 1974 :).
Nu monterar vi upp tvättställ och hyllor och ny vask. Ska bli så skönt att få det fint! Jag ska dock festa till det med en accentfärg, men jag kan inte komma på en bra färg - vilken tycker du? Väggarna är vita och golvet är ljusgrått...

Nämen, hoppsan. Ikeas lampor ovanför mitt matbord ;)
Nu är dom dock mina... :)

Igår var Staffan och lämnade Maja på innebandyn och då fick han blommor och choklad och hjärtliga tack från flickorna (11 och 12-år gamla) med egenhändigt gjorda superfina tackkort, för att dom fått ha honom som innebandytränare........ Vi blev så himla varma i hjärtat. Tänk att dom här tjejerna självmant har samlat ihop pengar och handlat och pysslat till sin tränare. Staffan blev helt "blödig" (ja, jag också) och tycker det är så synd att lämna tjejerna,. Han är världens bästa människa på att "ta hand om" tjejer i början av tonåren. Kanske han kan tänka sig att träna flickorna en gång i veckan.....Han saknar dom redan..


Visst är det fint!
Nu är det dags för repetition av HeartHelper - Ha en skön onsdag!
Kram Eva



1 kommentar:

  1. Håller med dig! Alla lov borde vara obligatoriska för föräldrar att vara lediga på. :) hihi

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...