15 oktober 2012

Natten mellan lördag och söndag..

Vid 01.30 väcker Maja mig helt hysterisk och livrädd. Maja har hårt tryck över hjärtat/bröstet, ont i vänsterarmen och det var på väg upp i kinden och örat. Och så mådde hon illa... Steg ett var ju att försöka få henne lugn. Det var inte lätt..... Det gick inte alls skulle jag vilja säga...
Väckte Staffan som fick lugna Maja under tiden jag ringde till sjukvårdsupplysningen som i sin tur tyckte det var lika bra att jag åkte till akuten - Maja kommer inte lugna ner sig annars fick jag reda på. Och - kunde inte mer än att hålla med!

Så på med kläder och iväg. Staffan stannade hemma med Wille.
Vi fick komma till direkt och EKG och alla andra undersökningar gjordes direkt. Skönt. Men, man hittade inga konstigheter. Dock konstaterades att Maja ju haft ont i magmunnen ett tag (pga både stress och för att hålla tillbaka kräk...) så det hela orsakades av magsyran.

Just när läkaren säger det  så "klickar" det i huvudet på mig och jag kommet helt plötsligt ihåg Staffan. Vi åkte in med honom också akut (i ambulans) för känningar i hjärtat, men det var magsyran. Jag har själv samma problem.

Konstigt bara att man inte kommer på det själv........

Maja fick medicin och nu går hon på en 14-dagars behandling. Igår kväll kände hon sig pigg och glad igen och idag är hon i skolan!











Dags att ta en lunchpromenad i ösregn... har väl upplevt roligare luncher..... ;)
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Usch, vilket uppvaknande! Tur det inte var något värre dock! Kram och ta hand om er!

    SvaraRadera
  2. Åh. Så hemskt att vakna så abrupt. Och att få panikåka in. Skönt att det löste sig och fick behandling.

    SvaraRadera
  3. Usch och fy, era stackare! Hoppas allt är lugnare! Kram Misan

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt är bättre nu! Ta det lugnt!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken panik det måste ha varit för er:( skönt det gick bra!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...