13 oktober 2012

Lördag morgon i soffan

Sitter själv här i soffan vid tv´n. Det är lördag morgon och det känns ovanligt.. Klockan är över 09.00 och Wille sover fortfarande, Maja ligger i sin säng och Staffan är och jobbar (jodå, en lördag). Jag har suttit och fyllt i min "middagsdagbok" vid bordet där jag tände levande ljus och drack samtidigt ett gott nybryggt kaffe. Trots regnet som slår mot rutan, så är det en mysig lördagsmorgon.

I middagsdagboken skrev jag in den senaste middagen vi bjöd goda vänner på, vad vi drack och lite vad vi pratade om och vad som hände.
Mat: Färskostgryta på fläskfilé och champinjoner, ris och sallad.
Dryck: Rött vin
Efterrätt: Gammeldags vaniljglass med maränger och nougatsås

Vi hade hur trevligt och mysigt som  helst så här en vanlig fredag i oktober!

Vid 21-tiden somnade Maja i soffan med feberfrossa... Så just nu har vi sjukstuga här hemma :(. Förhoppningsvis smittade inte Maja våra gäster. Å andra sidan går Maja och Julia i samma klass, så smittan har härjat ändå.
Pga feber och lätt illamående så kan Maja varken sköta sin sköthäst Bess eller rida idag. Tror ni det är deppigt här hemma? Förr lördagen red inte Maja heller pga en innebandymatch hon ville vara med på. Därför skär det nog extra i hjärtat idag att inte kunna nu heller.. Tur att hon red Ariel i veckan, så att hon fått en liten dos häst i alla fall :)

Idag händer därför inte så mycket här hemma. Tar tillfället i akt och sorterar kläder och städar i ett förråd. Men mer orkar vi inte - och Maja ska man ju inte träffa nu om man vill hålla sig frisk...

Ha det så bra!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Stackarn... Hoppas hon kryar på sig så hon får rida snart igen!
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Kul att ha gäster och fest - det tycker vi också är roligt! Jag skriver också upp lite vad vi ätit i vår gästbok.

    Hoppas dottern blir frisk snart!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...