16 oktober 2012

Fotboll istället för Cougar Town....





Efter en hiskeligt hektisk dag på jobbet (vanligt scenario nu för tiden) så hade jag sett fram emot en lugn och skön tisdagkväll med Willemys, Äntligen Hemma och Cougar Town. Allt följde planerna förutom Cougar Town.... Det är ju för fasiken fotboll istället för en superrolig serie. Hm.... inget skoj tycker jag. Ännu tråkigare med tanke på att Sverige ju inte har en chans....verkar det som. Kunde ju lika bra visat Cougar Town..

Maja är på bättringsvägen. Hon är i full gång i skolan och med träningarna och i morgon är det ridning på Ariel. Men, det gör ont i magen fortfarande. Vilket ju kanske inte är så konstigt. Nu ska vi genom denna 14-dagars behandling och har det inte blivit bra tills dess så får vi göra vidare utredning. Men, det blir i alla fall bättre för varje dag. Positivt!

Igår var vi på högstadieskolan som Maja vill börja på. Högstadiet.. Pratade lite med några mammor som jag gick i samma mammagrupp med där tjejerna går i samma klass nu.. tyckte det kändes som igår när vi hade våra mammaträffar. Nu ska dom börja 6:an. Jisses. Nu börjar dessutom planerna på att börja nätverka ordentligt mellan oss föräldrar och anmäla oss till nattvandrarna så att vi kan hjälpa varandra och våra barn genom tonåren.

Är någon av er redan igång med nattvandring eller liknande?

Katterna är heltokiga här hemma just nu. Jag får ta och gå en runda och rätta till alla mattor, filtar, kuddar, kläder. sedan är det nog dags att knyta sig för denna dag.

Sov gott!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Låter smart att nätverka under högstadietiden!
    Spännanade med ny era.

    SvaraRadera
  2. Sverige hade en grym kväll (till slut)! Men jag NOLL intresserad av fotboll, så jag håller med dig. Klart man kunde haft på Cougar Town istället! :-)

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...